Intrebarea din titlu nu este una noua, dimpotriva, ci a fost una dintre primele intrebari ce au „rasarit” in mintile specialistilor de marketing online din intreaga lume imediat dupa ce, in urma cu cateva luni de zile, Facebook punea la respect intreg mediul de business ce folosea reteaua de socializare. Modificarea algoritmilor Edge Rank pentru pagini intr-o maniera in care continutul distribuit/creat de acestea trebuia sa indeplineasca destul de multe conditii pentru a ajunge la mai mult de 30% din utilizatorii ce dadusera like paginii, a facut ca per total activitatea pe paginile de brand sa scada drastic, comparand cu aceeasi perioada a anului trecut.

Sigur, a scazut si cantitatea de aiureli distribuite doar de dragul reach-ului dar asta e alta problema. Sa zicem ca asta tine deja de istorie si ca oamenii din Social Media si Marketing Online trebuie sa se adapteze. La fel, sa zicem ca toti trebuie sa se adapteze noilor conditii.

Totusi, nu putem sa trecem spre corelarea activitatii cu noile conditii de lucru daca nu analizam metodele de lucru de pana acum.

In esenta, majoritatea metodelor de lucru pe paginile de brand pendulau si penduleaza in continuare in jurul strategiilor de continut, a crearii de continut.

Intrebarea este: – mai conteaza srategiile de continut pe Facebook?

Mai este important sa creezi continut, sa distribui continut pe pagina de brand, pe Facebook, din moment ce exista atatea conditionari?

Raspunsul multora va fi afirmativ, argumentand prin faptul ca un continut bun va fi distribuit de utilizatori, ca va crea interactiune s.a.m.d. Insa, din ce in ce mai mult in ultima vreme (cateva saptamani) raspunsul tinde sa devina preponderent negativ.

De ce? -pentru ca este al naibii de greu sa creezi continut, zilnic sau de mai multe ori pe zi, astfel incat sa atingi cel putin 30% din „fani”. Daca doar una din postari nu este „primita bine” de catre acestia si este ignorata atunci tot ceea ce urmeaza este o munca de sisif. Asta insemnand ca trebuie de foarte multe ori s-o iei de la capat, cu „reach-ul”.

Solutia problemelor a fost reclama platita. O solutie convenabila, pentru ca ofera atingerea unui numar mare de utilizatori, fani sau nu. Totusi, reclama platita pe Facebook se poate face si daca nu exista o strategie de continut construita.

Poti foarte simplu sa postezi o poza, cu un link si un mesaj scurt, alegi „boost”, targetezi in functie de ceea ce-ti convine ori crezi de cuviinta si gata, asta e reclama. Reclama care in functie de buget, durata si targetare poate depasi lejer, de cateva zeci de ori, reach-ul organic, in conditiile in care activitatea unui brand pe Facebook are ca tinta finala conversia, vanzarile de produse sau servicii.

In conditiile astea, cat de importante mai sunt strategiile de continut pe Facebook? -nu prea mai sunt deloc importante, iti poti rezuma activitatea doar la socializare cu fanii, informatii strict despre mediul business-ului pe care-l reprezinti. Chestii marunte, cum ar veni, chestii normale pe o retea de socializare. Iar atunci cand vrei sa dai un impuls vanzarilor, folosind Facebook, apelezi la Ads, ca doar livreaza mult mai bine, mult mai rapid si mai eficientizat ca target, decat „reach-ul organic”.  In final, reclama reuseste sa aduca mult doritele conversii, intr-un fel sau altul.