La început de februarie, anul acesta, au reuşit să creeze suficient de mult buzz pe reţelele de socializare cu o reclamă care a fost destul de rapid catalogată, de utilizatori, ca fiind un plagiat ordinar. Consideram, atunci, ca fiind destul de stupidă strategia de a sacrifica toată imaginea, brandul, de dragul notorietăţii unei campanii de advertising. Dar că, micuţa cascadorie ar avea şanse de reuşită dacă cei de la BestJobs ar şti s-o gestioneze.

Cei de la BestJobs au avut o întreagă strategie, doar că indicatorii de performanţă au fost aleşi greşit. Au dorit să inflameze spiritele în rândul utilizatorilor şi au reuşit. Au vrut notorietate şi menţiuni media, gratuite, şi au reuşit. Doar că, având indicatori de performanţă eronaţi, nu au avut nici un target real al campaniei. Probabil au ales sporirea notorietătii ca si target.

Doar că: Notorietatea brandului nu este un target in sine, ci doar unul ca rezultate secundar, realizabil prin prisma completării altor obiective de marketing.

De curând, a apărut un nou clip, o nouă reclamă care, animată fiind, imită întocmai reclama japoneză. Cu alte cuvinte, arată că vor să speculeze intreaga poveste a plagiatului.

Totul pentru notorietate. O notorietate artificială. Asta pentru că din câte am observat, cei de la BestJobs nu se ocupă prea mult de prezenţa lor pe reţelele de socializare. Chiar pe pagina de Facebook a BestJobs, abundă comentariile care aduc injurii tocmai BestJobs.

Asta nu reuşesc să înţeleg. La ce bun un astfel de stunt (cascadorie) de Advertising ori PR, dacă deşi vezi clar că reacţiile negative conturează o imagine de brand, evident, negativă, alegi să continui?! Ce rost mai are să continui o campanie care afectează imaginea de brand, într-un mediu în care imaginea este totul?!

Dacă, pe viitor, BestJobs ar fi sinonim cu ‘păcălici’, pentru mine nu ar fi nicio surpriză!

Facebook.clipular