BestJobs şi un stunt de Advertising nereuşit.

La început de februarie, anul acesta, au reuşit să creeze suficient de mult buzz pe reţelele de socializare cu o reclamă care a fost destul de rapid catalogată, de utilizatori, ca fiind un plagiat ordinar. Consideram, atunci, ca fiind destul de stupidă strategia de a sacrifica toată imaginea, brandul, de dragul notorietăţii unei campanii de advertising. Dar că, micuţa cascadorie ar avea şanse de reuşită dacă cei de la BestJobs ar şti s-o gestioneze.

Cei de la BestJobs au avut o întreagă strategie, doar că indicatorii de performanţă au fost aleşi greşit. Au dorit să inflameze spiritele în rândul utilizatorilor şi au reuşit. Au vrut notorietate şi menţiuni media, gratuite, şi au reuşit. Doar că, având indicatori de performanţă eronaţi, nu au avut nici un target real al campaniei. Probabil au ales sporirea notorietătii ca si target.

Doar că: Notorietatea brandului nu este un target in sine, ci doar unul ca rezultate secundar, realizabil prin prisma completării altor obiective de marketing.

De curând, a apărut un nou clip, o nouă reclamă care, animată fiind, imită întocmai reclama japoneză. Cu alte cuvinte, arată că vor să speculeze intreaga poveste a plagiatului.

Totul pentru notorietate. O notorietate artificială. Asta pentru că din câte am observat, cei de la BestJobs nu se ocupă prea mult de prezenţa lor pe reţelele de socializare. Chiar pe pagina de Facebook a BestJobs, abundă comentariile care aduc injurii tocmai BestJobs.

Asta nu reuşesc să înţeleg. La ce bun un astfel de stunt (cascadorie) de Advertising ori PR, dacă deşi vezi clar că reacţiile negative conturează o imagine de brand, evident, negativă, alegi să continui?! Ce rost mai are să continui o campanie care afectează imaginea de brand, într-un mediu în care imaginea este totul?!

Dacă, pe viitor, BestJobs ar fi sinonim cu ‘păcălici’, pentru mine nu ar fi nicio surpriză!

Facebook.clipular

3 Comments

  1. Oamenii simt nevoia sa aiba o reactie vehementa (negativa sau pozitiva) de multe ori si daca nu e cazul.

    La cate reclame slabe sau enervante am suportat, nu vad de ce trebuie reactionat exagerat la asta.

    Eu am vazut de exemplu ca National TV (care isi tine reclamele pe termen lung) da de ani de zile o reclama ridicola la apa minerala Hera. Cand aud ani la rand ca nici oamenilor care o beau nu le cad frunzele si apoi aud ca bradutul trebuie sa termine cu fotosinteza ca sa doarma, imi vine sa inchid televizorul, dar ce pot sa fac? Marfa lor, reclama lor, banii lor.

    • Liviu R. Reply

      ca si consumator, ai optiunea de a alege sa ai o reactie sau nu vis-a-vis de o reclama. ca si specialist in marketing, trebuie sa reactionezi. mai ales cand ai si un blog. 🙂 ideea e ca lucrurile pot lua o turnura nu tocmai grozava in advertisingul romanesc, daca asemenea reclame devin sablon pentru altele.

      • Sunt de acord ca daca esti specialist in marketing si ai blog e bine sa reactionezi la aspectele care ti se par rele sau bune.

        In privinta reclamelor (si nu doar a celor romanesti), cred ca oricum cele mai multe sunt ineficiente.

        Majoritatea sunt prost concepute si chiar daca ar fi bine concepute, foarte putine si-ar atinge scopul. Mai mult sunt bani aruncati.

        Realizatorii de obicei nu au habar de marketing ci sunt mai degraba niste artisti care incearca sa-si expuna creatia. Pe care, ca in orice arta, propria breasla o admira.

Leave A Reply

Navigate