Titlurile ce provoacă un oarecare impact emoţional utilizatorilor sau click-bait, aşa cum din păcate au devenit, sunt preferate de aceştia. Cel puţin asta arată toate studiile de marketing. Fapt relevat şi de către Kiss Metrics într-un articol recent. Articol publicat ca urmare a unor teste dedicate.
Ideea este simplă. Oricât de mult şi tare s-ar dori, de către cei ce-şi au ca sursă primară de informaţie internetul, ca titlurile să nu mai fie folosite drept click-bait, realitatea este că pentru publicaţii de tot soiul, asta este metoda optimă de a atrage trafic pe site.
Mai mult de atât, titlurile ce provoacă impact emoţional utilizatorilor sunt şi cele care fac ca mai departe articolul să fie distribuit pe reţelele de socializare. Desigur, în cazul acesta nu mai este vorba despre articole cu titluri click-bait, ci despre articole destul de bune (sau foarte bune, ca info şi prezentare) ce folosesc astfel de titluri.
Privind din unghiul marketingului, lucrurile sunt simple. Ceea ce cere publicul, asta oferi. Şi doar dacă ai garanţia aplicării unei strategii de lungă durată (gen 3-4 ani) poţi încerca să educi publicul pentru a cura informaţia şi pentru a scăpa publicaţiile de titluri cu impact emoţional.