Un studiu recent al unor oameni pasionati de studii si statistica, evident, a relevat un o situatie prognozata de multi specialisti Social Media ce s-au declarat inca de la inceput sceptici referitor la succesul jucariei numite ”Facebook Hashtags”! (remember this?)

Chestia misto este ca desi au date concrete despre cum Facebook Hashtags si-a dovedit inutilitatea, tot aceeasi oameni care ajunsesera la un orgasm,virtual vorbind, in momentul lansarii hashtag-urilor, cauta acum sa dovedeasca, macar un pic, utilitatea unei unelte chiar inutile pe Facebook!

Hashtag-urile pe Facebook nu aduc angajament! -Hmm, cine ar fi crezut?!

Hashtag-urile pe Facebook nu sunt folosite de utilizatori pentru a descoperi postarile brandurilor si paginilor de brand! -Hmm, cine ar fi crezut?!

  • Facebook Hashtags au fost introduse pentru a spori nivelul de angajament al fanilor pe paginile de brand, deopotriva cu sporirea nivelului de angajament al utilizatorilor pe topicuri de discutie de interes comun!

Content Spam, ”vinovatul” responsabil de esecul Facebook Hashtags, nu e o notiune noua (si nici o surpriza), dimpotriva, chiar si pe Twitter, acolo unde utilizarea de hashtag-uri s-a dovedit a fi un atu important pentru nivelul de popularitate al retelei, Content Spam a reusit de foarte multe ori sa atraga un ”big ignore” din partea utilizatorilor pentru topicuri de discutie foarte populare!

Insa, daca pe Twitter continutul spam din Hashtags are forma linkurilor, pe Facebook continutul spam are o forma care capteaza mult mai usor atentia utilizatorului (video, foto).

Au existat numeroase tentative de folosire a Hashtags pentru promovarea unui brand, de fiecare data insa au aparut si utilizatori distribuitori de Content Spam, care folosind pur si simplu hashtag-ul popular (lansat de brand) s-au conectat la fluxul informational al respectivului hashtag, rezultatul fiind un ”big ignore” din partea celorlalti utilizatori pentru hashtag-ul brandului, pentru ca nu-i asa, sunt putini utilizatori suficient de rabdatori incat sa sape, la propriu, printre zecile de postari Spam/Porno/Crap.

Facebook Hashtags va continua sa existe, in fond sunt peste 1 miliard de utilizatori iar daca functia este folosita de 5% dintre acestia tot inseamna ceva, insa e clar ca Facebook Hashtags nu mai are aceeasi utilizare ca Twitter Hashtags. O alta problema a acestei functii este cea a Privacy (Confidentialitatii), in conditiile in care mai mult de 40% din utilizatorii Facebook au setate actualizarile de status pe ”public”, iar folosirea de hashtags in status duce normal la conectarea cu fluxul informational al hastagului si implicit la o expunere nedorita!

Apropo de pagini de brand si implicit branduri, tot studiul amintit, a mai relevat inca o chestie faina si anume ca brandurile cu cei mai multi fani nu sunt si brandurile ce reusesc sa creeze cel mai mare nivel de angajament!

Facebook (93M fani), Coca Cola (68,6M fani), MTV (45,8M fani) sunt brandurile din ”top 3 branduri cu cei mai multi fani”, totusi Disney, Ferrari si Intel sunt brandurile ce creeaza cel mai mare nivel de angajament!..iarasi, cine ar fi crezut?! 🙂

Studiul de care am amintit, si pe care-l gasiti aici, pune accentul pe utilizarea Hashtags de catre branduri si cum brandurile descopera, rand pe rand, ca Hashtags nu aduc o crestere a angajamentului.

Facebook pune la dispozitie, totusi, o gama destul de mare de unelte pentru a crea angajament in randul fanilor, insa cel mai probabil ar fi cazul ca atat specialistii Social Media cat si specialistii/programatorii Facebook sa realizeze ca nu brandurile au facut ca Facebook sa devina cea mai mare retea de socializare online ci utilizatorii, ori daca toata atentia se indreapta spre branduri, spre crearea de functii care sa ajute businessul brandurilor, si se ignora deliberat utilizatorul ”de rand”, s-ar putea ca prognozele multor analisti Social Media sa se adevereasca inainte de 2016 (anul in care se presupune ca Google Plus va depasi Facebook)! ..doar zic..