În terminologia de specialitate SEO, Internal Search face referire la căutarea și rezultatele returnate din motorul de căutare intern al unui, oricărui, website.

Indexarea în Google face referire, desigur, la preluarea conținutului unui site, oricare, în motorul de căutare Google.

Ce se întâmplă, însă, când webmasterul încalcă guidelines Google și lasă liber accesul roboților motorului de căutare, astfel încât aceștia isă indexeze la liber tot și orice, inclusiv Internal Search?

Se vor întâmpla următoarele:

  1. site-ul va fi penalizat pe motiv de Bad Experience;
  2. site-ul va fi penalizat pe motiv de Spam prin Auto-Generated Content;
  3. site-ul va fi penalizat de către utilizatori, care vor asocia numele respectivului site cu Spammer;
  4. rezultatele din Google Search vor afișa multe informații irelevante pentru respectivul site, inclusiv rezultate aberante;
  5. paginile cu adevărat importante vor avea de suferit major dpdv ranking;

Ar fi mai fi câteva consecințe, dar cele de mai sus sunt cele mai importante.

Dacă la punctele 1 și 2 poate nu contează așa mult, mai ales când traficul ca pondere se bazează pe Direct și Paid, la punctul 3 doare tare. Însă efectul se face simțit în timp, poate 6 luni, poate 1 an.

Partea cea mai dură este de-rankarea paginilor cu adevărat Valued Content pentru că acestea vor pierde autoritate dintr-un motiv stupid și anume că traficul Google va ajunge mai puțin pe ele și mai mult pe Internal Search, pagini care în efect sunt Non-Value (fiind considerate și duplicate content de multe ori).

Concluzia este că Internal Search nu trebuie să fie indexat în Google. Dar da, pe termen scurt poate aduce spike de trafic și poate suplini incompetența dpdv SEO.