Deși sunt enorm de multe informații și articole pe tema Dwell Time, observ foarte mulți specialiști care efectiv ignoră acest factor de ranking.

Dwell Time este o metodă simplă prin care Google analizează relevanța SERP pentru utilizator, cu scopul de a avantaja conținut ce aduce plus-valoare.

Practic, Dwell Time măsoară timpul efectiv scurs de la click-ul în SERP, al utilizatorului, până când acesta se reîntoarce în SERP. Algoritmul de calcul este desigur unul secret, însă oamenii din industrie au găsit o cale de a măsura:- Dwell Score. Calculul se face în secunde și se raportează la media celor mai performante pagini ale site-ului dpdv trafic Google Organic.

Dwell Score
Average view time for page / Percentage of users viewing the page

Important de reținut! Nu trebuie confundat Dwell Time cu nici unul din indicatorii de mai jos:

  • Bounce Rate
  • Average time on page
  • Session Duration
  • Exit Rate

La fel de important, dar din perspectiva măsurătorii:

  • la măsurare se folosește evident Medium Organic, Source Google;
  • timpul de încărcare a site-ului afectează negativ Dwell Time (conform testelor);
  • Dwell Time intră în calculul Rank Brain, AI-ul care decide Google SERP;

Sper să vă fie de ajutor. 🙂