Unul dintre subiectele cele mai dezbătute la Social Media Marketing World, săptămâna trecută la San Diego, a fost cel despre companiile cu cel mai bun ROI la nivel, evident, de marketing în Social Media. Şi nu a interesat prea mult „individualitatea” ci domeniul, ca o generalizare dorită pentru a sublinia anumite aspecte în continuare rămase la nivel de amatori, în domeniul marketingului online cu utilizarea Social Media.

Iar domeniul cu cel mai mare succes, în ceea ce priveşte ROI, este cel al asigurărilor. De la asigurări de viaţă până la cele auto sau de bunuri. Domeniul asigurărilor se dovedeşte a avea cel mai bun ROI la capitolul SMM. Bineînţeles, în privinţa ROI este luat în calcul indicele care contează cel mai mult şi anume costul per achiziţie (CPA).

Paradoxal, deşi utilizatorii de online chiar au dovedit un interes major pentru companiile de asigurări, în toate reţelele de socializare majore, răspunsul companiilor a fost unul târziu sau chiar inexistent. Ceea ce arată puţin amatorism din partea companiilor de asigurări.

De ce companiile de asigurări nu tratează cu seriozitate Social Media? -e un răspuns dificil, pe care numai ei îl pot da.

Important, de reţinut, este că pentru companiile de asigurări Social Media este o unealtă ce trebuie să devină un fel de „by default” atunci când se fac strategii de comunicare ori promovare.

Poate companiile de asigurări reacţionează mai greu la un mediu solicitant, cum este cel al comunicării online, însă dacă nici beneficii precum „clienti noi, fidelizarea clientilor, costuri mici de achizitie” nu încântă, atunci nu ştiu ce.

Din câte ştiu nici în România nu se stă prea bine la acest capitol. Companiile de asigurări ce au prezenţă pe plan naţional preferă în continuare modul de comunicare clasic şi deasemenea marketingul clasic, asta deşi toţi metricii arată că pentru astfel de companii folosirea SMM şi OM se dovedeşte a fi un succes garantat, atât ca eficienţă a costurilor cât şi ca imagine ori relaţii cu clienţii şi potenţialii clienţi.