Este una dintre chestiunile despre care am mai vorbit, in trecut, insa trebuie s-o mai repet, pentru ca multi inca par a nu fi inteles un lucru elementar!

Cine si de ce are nevoie de SEO?

Bloggerii, de regula, pun mare pret pe PageRank-ul de la Google, nimic gresit in asta, doar ca acest algoritm a scazut destul de mult in importanta pentru rankingul in SERP. Pentru foarte multi dintre bloggeri, a face SEO este sinonim cu a alerga dupa un Pagerank mai mare, iar asta da, este complet gresit.

Pentru bloggeri, SEO, nu trebuie sa reprezinte decat un minim de setari (meta-title, meta-descriptions, linkuri canonice, noindex pentru arhive etc..) pentru ca blogurile nu au nevoie de SEO! Blogurile prin definitie sunt site-uri unde continutul este frecvent actualizat, chiar si de mai mult de 5 ori pe zi, interactiunea intre utilizatori este deasemenea destul de mare, trackback-urile si pingback-urile sunt deasemenea foarte frecvente pe un blog. Tocmai din cauza asta, robotii Google (sau alt motor de cautare) vor vizita foarte des un blog, indexand de fiecare data continutul nou publicat, ori asta inseamna ca acel continut este deja marcat de catre roboti ca nou si urca rapid in ranking.

SEO este pentru site-urile care vand servicii sau produse dar si pentru site-urile de prezentare.

Iar asta trebuie tinut minte de toata lumea. Un site care vinde servicii sau produse va avea continutul actualizat de cel mult o data pe saptamana, alteori mai rar, alteori mai des! Sunt foarte rare cazurile cand un site ce vinde produse sau servicii are continutul actualizat zilnic! Din cauza lipsei de continut proaspat, nou, un astfel de site va fi vizitat de robotii de indexare destul de rar, de multe ori chiar si dupa ce continutul a fost actualizat trebuind mai mult de 24 de ore ca acesta sa fie indexat  de roboti.

Astfel, un site ce vinde servicii sau produse, pe langa setarile de baza ale SEO (meta, linkuri canonice etc…) va trebui sa faca SEO si altfel, prin optimizare pe cuvinte cheie, sublinieri ale cuvintelor cheie cu css-tag, folosirea cuvintelor cheie in continut (nu varianta meta) si mai ales in primul paragraf al acestei zone s.a.m.d.

Atunci cand se vorbeste despre prima pagina a SERP, se vorbeste de fapt despre prima pagina de rezultate care contin un anumit cuvant cheie sau o anumita serie de cuvinte cheie, insa un blog sau site ce are continutul actualizat frecvent, zilnic chiar, va ocupa mereu la doar cateva ore de la actualizare, primele locuri! Asta ignorand deliberat faptul ca majoritatea utilizatorilor ce fac cautari pe Google sunt deja logati in contul Google sau cel putin folosesc Chrome iar rezultatele sunt personalizate in functie de aria lor de incredere.

Nu e mare filosofie, SEO este necesar, nu e doar o scorneala, insa este necesar doar pentru o anumita categorie de site-uri!

Chiar Google a spus-o in nenumarate randuri ca se cauta promovarea si favorizarea continutului proaspat, nou, de calitate iar algoritmii vin calibrati constant tocmai pentru a face acest lucru!

In incheiere.

Randurile de mai sus vin ca un raspuns la o discutie in urma careia am aflat ca SEO este de fapt o mare tampenie.

Da, SEO este o tampenie pentru bloguri si site-uri ce au continut actualizat frecvent, zilnic sau chiar de mai multe ori pe zi! SEO este o tampenie pentru site-urile de stiri, care actualizeaza chiar si de 50 de ori pe zi continutul. SEO este o tampenie pentru site-uri al caror continut vine distribuit pe retelele de socializare (Social Metrics e unul din algoritmii de ranking in SERP).

Insa, SEO nu este o tampenie atunci cand vorbim despre site-uri de prezentare, despre site-uri ce vand servicii sau produse si care implicit actualizeaza destul de rar continutul.

Insa si unele si altele, toate site-urile, trebuie sa respecte regulile de baza ale unei optimizari SEO ”de baza” (amintite mai sus dar si in multe alte articole) pentru ca asta favorizeaza o buna si rapida indexare de catre motoarele de cautare!

ps:-in urma cu cativa ani fusesera inventate (si inca mai exista) blogurile de companie adica acele sectiuni de site dedicate si declarate bloguri, desi erau pe platforme ce nu aveau nicio legatura cu bloggingul. Masura a fost una buna pentru o scurta perioada de timp, pana cand de fapt s-a constatat ca nu aduce rezultatele dorite.