redirect-chain-multiple-hub

Unul dintre subiectele de discutie cele mai fierbinti in ultimile saptamani, in randul specialistilor SEO, cu multe argumentari pro si contra a fost:

-este corecta promovarea linkurilor de afiliere prin intermediul Adwords?

Multi afiliati, a se intelege parteneri la diferite programe de afiliere dezvoltate si sustinute de catre diverse firme ce au ca obiect de activitate vanzarea de diverse in online, au practicat, altii inca mai practica, promovarea linkurilor de afiliere prin intermediul Adwords sau a altor programe de advertising online! De fapt, foarte multi afiliati, au preferat sa renunte la intretinerea propriilor site-uri si sa se ocupe numai de asa ceva, promovarea directa a linkurilor de afiliere!

Sistemul, unul destul de simplu si foarte cinstit, presupune o investitie din partea afiliatului, care cumpara efectiv spatiu de reclama fie de la Google (Adwords), fie de la alt advertiser, anunturile sale sunt mai apoi afisate pe diverse site-uri iar utilizatorii care dau click pe acele anunturi primesc in browser un cookie (script), cookie ce poarta datele de identificare in programul de afiliere ale respectivului afiliat (cel care a promovat anuntul, evident)!

Nu e nimic senzational, nu e o inselatorie, practic afiliatul decide sa investeasca in promovarea produselor firmei la care este afiliat, urmand ca mai apoi sa-si incaseze evident un comision, unul care poate creste exponential in functie de cat de mult promoveaza acele produse!

Iar Adwords, de la Google, permite o ”piata de desfacere” a anunturilor publicitare destul de mare, astfel ca investitia unui afiliat nu numai ca va fi recuperata rapid dar si profitul va creste direct proportional cu investitia!

Care este, insa, problema?

Acest sistem, de afiliere, ruleaza pe sistem de redirectionari automate de url. Google Adwords ruleaza deasemenea pe sistem de redirectionari automate de url.

Folosind promovarea linkurilor de afiliere prin intermediul Adwords, se tripleaza (cel putin) numarul de redirectionari automate! Pentru utilizatorul care da click  pe unul din aceste anunturi, este relativ insesizabil, exceptand un timp sensibil mai mare de asteptare la incarcarea paginii unde se afla produsul cautat, nimic altceva ”neobisnuit” nu se intampla!

Insa, marea problema a acestui sistem este ca Google, dar si orice alt motor de cautare, sanctioneaza redirectionarile multiple de url (sanctiune introdusa in urma cu cativa ani, cand s-a descoperit ca o astfel de tactica era folosita de site-uri ce contineau scripturi malware si/sau furt de date), iar cel ce este sanctionat este de fapt site-ul ”cap de linie”, adica destinatia! Ceea ce inseamna ca promovarea linkurilor de afiliere prin intermediul Google Adwords va aduce in cele din urma sanctionarea site-ului destinatie, adica a acelui site ce sustine programul de afiliere!

Sanctionarea nu vine facuta altfel decat prin declasarea rankingului rezultatelor acelui site in SERP pe Google (sau alt motor de cautare), asta fara ca webmasterii acelui site sa fi gresit cu ceva.

O a doua, ceva mai mica, problema este cea a lungimii adresei url obtinuta in cazul redirectarilor automate multiple, care de multe ori duce spre erori, fie 404 (negasit), fie pur si simplu este prea mare iar browserul nu o mai citeste.

Concluzia?

Intre da si nu, dar mai bine nu, cam asta ar fi concluzia! Afiliatilor o astfel de metoda le este foarte propice pentru cresterea profitului insa site-ului destinatie (magazinului online) o astfel de metoda este mai degraba aducatoare de probleme, pentru ca intr-un final afiliatii vin si pleaca, insa magazinul online ramane, cu tot cu problemele generate de afiliati iar Google (motoarele de cautare, in general) este in continuare principala sursa de trafic pentru majoritatea magazinelor online!

*Exemplul cu Adwords poate fi repurtat pentru orice alt serviciu de advertising!

Referitor la o alta metoda, promovarea linkurilor de afiliere prin intermediul Facebook (inclus si Facebook Ads), discutia este oarecum asemanatoare, redirectionarile automate exista si aici, pericolul formarii unei adrese url prea mari, deasemenea!

Un mic bonus, apropo de redirectari. 🙂