Nu Google +1 vs. Facebook Like, ci Google +1 si Facebook Like!

Observ in ultimul timp apetenta unora de a cauta si pune in balanta anumite unelte ce ajuta fluxul informational generat de Social Media sa fie distribuit, amplificat, promovat!

Probabil datorita unei perceptii general valabile ce vizeaza concurenta si de a vedea care este mai bun, chiar si cand doua platforme ruleaza clar pe segmente diferite, se isca din ce in ce mai mult in ultima vreme discutii in care se pun in balanta doua dintre cele mai mari retele de socializare, Google Plus si Facebook, asta chiar daca segmentele de piata targetate de fiecare dintre aceste doua retele au foarte putine elemente in comun (oameni, socializare, informatie)!

Uneltele principale pentru fiecare dintre cele doua retele, Google Plus si Facebook, care fac fluxul de informatii sa fie distribuit si amplificat sunt evident +1 pentru Google Plus si like pentru Facebook!

Insa o comparatie intre cele doua nu se cuvine! Nu exista Google +1 vs Facebook Like!

De ce nu exista? Este destul de lesne de inteles daca suntem atenti la ceea ce face fiecare dintre cele doua unelte, la ceea ce ofera si mai ales cum ofera!

O analiza a celor doua unelte se face pe principalele 4 caracteristici a ceea ce inseamna amplificare a informatiei in Social Media si anume :-durata de buzz, penetrare a pietei, trafic organic generat si afinitate sociala generata!

Astfel,

Google +1 indeplineste cele 4 caracteristici in felul urmator:

  • durata de buzz: – propagare a informatiei in mod lent, dar care are o lungime de viata foarte mare (asta pentru ca +1 apare in SERP, in dreptul fiecarei pagini, atunci cand utilizatorul este logat in Google, in plus de asta un +1 influenteaza si pozitionarea informatiei in SERP)
  • penetrare a pietei: – foarte mare (world wide) si totusi limitata de conditionarea de a fi logat in contul Google pentru a vedea in SERP cine si unde a dat +1
  • trafic organic generat: -constant, relativ cantitativ, indiferent de perioada de timp scursa de la publicarea informatiei
  • afinitate sociala generata : – destul de redusa, limitata din cauza propagarii foarte lente a informatiei prin prisma modului de constructie al retelei

Facebook Like indeplineste cele 4 caracteristici in felul urmator:

  • durata de buzz: -propagare rapida, dar cu o lungime de viata scurta sau foarte scurta (informatia, printr-un simplu like primit, ajunge in fluxul informational al tuturor utilizatorilor conectati la fluxul de informatii al utilizatorului ce a dat like, de unde rezulta o propagere rapida si o expunere foarte mare)
  • penetrare a pietei:- limitata si conditionata de logarea in retea
  • trafic organic generat: -fluctuant, relativ mare, dar limitat de durata de buzz
  • afinitate sociala generata: -foarte mare, sporita de modul de constructie al retelei, limitata insa de nivelul de penetrare a pietei

Dincolo de modul cum cele 2 unelte indeplinesc cele 4 caracteristici, ramane evident faptul ca cele doua retele de socializare sunt construite in moduri complet diferite si vizeaza segmente de piata extrem de diferite! Facebook are ca segment de piata socializarea intre utilizatorii sai fara a filtra calitativ informatia, pe cand Google Plus are ca segment de piata socializarea prin curarea informatiei generata de utilizatorii sai cu scopul vadit de a filtra calitativ informatia ce ulterior influenteaza afisarea rezultatelor in SERP (pagina rezultatelor in cautari pe Google)!

Asadar ambele retele lucreaza pe segmente/nise diferite, o comparare intre cele doua nu-si are sensul atunci cand ne rezumam strict la tehnic si mod de constructie! Da, putem compara cele doua retele ca numar de utilizatori, ca si cantitate de informatie distribuita, dar nu ca si concept sau realizare!

Atat Google +1 cat si Facebook Like au rol de a defini aprecierea utilizatorului vis-a-vis de o anumita informatie, insa odata apreciata informatia de catre utilizator, ambele unelte capata si rol de distribuitori de informatie, la asta adaugandu-se scopul primar al fiecareia, +1 fiind un girant al calitatii informatiei,  like fiind doar o apreciere/simpatie fata de informatie! Pentru o distribuire targetata ambele retele au alte unelte si anume Facebook Share si Google Plus Share!

O comparatie intre cele doua unelte, Google +1 si Facebook Like, nu-si are sensul si dintr-un alt motiv extrem de logic si anume ca modul de lucru al fiecareia este complet diferit! Un ”like” la o anumita informatie genereaza la randul sau alte informatii/notificari ce sunt primite de toti cei conectati la fluxul informational al utilizatorului ce a dat like insa toata activitatea ramane strict la nivel de retea! Un ”+1” la o anumita informatie nu numai ca genereaza alte informatii/notificari ce sunt primite de toti cei conectati la fluxul informational al utilizatorului ce a dat ”+1” insa activitatea nu ramane doar la nivel de retea, ci influenteaza direct si afisarile in SERP pe Google, in plus de asta ”+1” apare in dreptul informatiei apreciate, in pagina de cautare pe Google, daca utilizatorul este logat in contul Google!

In incheiere!

Cele doua unelte, precum si cele doua retele, Facebook si Google, nu se exclud si nici nu sunt in concurenta, fiecare are nisa sa, iar pentru webmasteri ambele retele trebuie sa fie importante, pentru fiecare aduce avantajele sale, in mod cat se poate de clar! De fapt toate marile retele de socializare din Top 10, desi au similitudini in modul de constructie, au totusi segmente de piata diferite, vizeaza socializarea in moduri diferite, concurenta intre ele limitandu-se doar la ”cifre” si nimic mai mult (numar de utilizatori in special, aplicatii, profit etc…)!

Lasă un răspuns