Moda recenziilor false, şi negative, capătă amploare.

Clientul nostru, stăpânul nostru. Ştiţi zicala. Însă, dacă în faţa unui client nemulţumit poţi cumva să te revanşezi, să-ţi repari o eventuală greşeală, nu acelaşi lucru îl poţi face pentru cineva care nici măcar nu a cumpărat de la tine.

Capătă amploare moda recenziilor false şi negative.

Şi nu, nu este deloc bine. Nu într-un moment în care online-ul absoarbe din ce în ce mai mult prezenţă din partea companiilor mici şi mari, firmelor mici şi mari.

Dacă pentru o companie ce are un departament de Marketing Online ori unul Social Media este relativ uşor să lupte împotriva fenomenului, nu acelaşi lucru se poate spune despre firme micuţe care au doar un minim de cunoştinţe despre ce înseamnă online, Social Media ori marketing.

Cine lasă aceste recenzii false şi negative?

Nu ştiu. Însă bănuiesc în principal concurenţa. Pentru că într-o proporţie de cel puţin 80% din cazurile analizate, recenziile sunt lăsate de pe conturi create cu doar câteva ore înainte de postarea recenziei iar motivele invocate sunt complet imaginare. Şi este complet aiurea să se întâmple asta.

Pe de altă parte, există recenziile negative ale utilizatorilor nemulţumiţi de faptul că nu se face rabat de la regulile interne, ale respectivului business. Un fel de excepţie ori ceva de gen. Altfel, nu ştiu cum ai putea percepe o doleanţă de genul: doresc livrarea comenzii în gara x, la ora y:30. Evident că în cazul în care refuzi comanda şi argumentezi bazându-te pe propriul TOS, respectivul client va plasa recenzii negative (pe Fb în special).

O altă situaţie, în care recenziile sunt false, este cea în care clientul doreşte un standard de calitate foarte mare pentru un produs pe care plăteşte foarte puţin. Sigur, situaţia asta este una mai specială şi ţine de modul cum fiecare se ghidează în viaţă, de educaţia sa. Ca şi exemplu, cât de reală să fie o recenzie la smarthphone x, care costă 200 lei, din moment ce reproşurile clientului arată că acesta de fapt îşi doreşte funcţionalitate şi performanţe pe care de regulă le are un smarthphone ce costă 2000 lei?!

Chestia cea mai aiurea este că acesta este abia începutul. Vin puternic din urmă generaţii care vor totul pe tavă şi-l vor într-un mod în care îţi trebuie, ca şi companie, un adevărat batalion de specialişti în zona relaţii cu clienţii.

Ce se va întâmpla mai departe?

Probabil, într-un viitor nu foarte îndepărtat, se va atinge un punct de saturaţie. Moment în care totul va fi posibil. Fie recenziile vor fi ignorate pur şi simplu, fie vor putea fi blocate.

*Citeste si alte articole pe topicul Marketing Online si Ecommerce

Lasă un răspuns