Conceptul Native ADS nu este unul nou, dimpotriva, a fost lansat si folosit cu preponderenta de catre webmasteri din Rusia inca de prin 2004-2005, insemnand in perceptia lor un mod de a-si promova continutul pe alte site-uri, in mod automat, ca intr-o proprie retea/platforma de advertising.
Native ADS a fost preluat mai apoi si de catre Disqus (aveti in zona de comentarii exemplul cel mai apropiat) la fel ca multe alte platforme. Cel mai de succes exemplu despre cat de mult a prins acest concept este Facebook, unde Native ADS inseamna mai mult de 50% din capacitatea de advertising oferita brandurilor. Un alt exemplu, poate mult mai elocvent, este Youtube, care de cativa ani de zile foloseste Native ADS.
Pana mai ieri, Social Native ADS se numea simplu Native ADS, nu din alta cauza dar pana mai ieri, nu exista nimic Social. 🙂
Cu alte cuvinte, indiferent ca era vorba despre publisheri, advertiseri, retele de socializare, Native ADS era aplicat in sistem self-managed (fiecare parte decidea ce si cum aplica) insa nu exista nicio corelare cu si intre retelele de socializare si website-uri, nu exista un automatism care sa usureze munca atat a advertiserului/brandului cat si a publisherului, nu exista un sistem eficient.
Native ADS este reclama de tip text, imagine (sau combinate) integrata in zona de continut editorial;
Social Native ADS este reclama de tip text (imagine mica sau combinate) integrata in zona de continut editorial si zona de interactionare cu continutul (comentarii), bazata pe agregarea si curarea de recomandari pentru un anumit produs sau serviciu, recomandari ce pot fi deopotriva detinute direct de catre brand (reclama pura), castigate prin prisma calitatii (clienti ce au laudat produsul in Social Media) dar chiar si cumparate (adica mici segmente de text din advertoriale);
*Explicatia de mai sus este suficient de detaliata, cred eu, pentru a avea o idee despre ce este vorba!
Livefyre a lansat ieri acest concept, Social Native ADS, concept disponibil momentan doar utilizatorilor premium ai Livefyre (Stream Hub), dar care prin structura sa ofera un potential de advertising urias pentru branduri deopotriva cu un potential de castiguri foarte mari, publicatiilor, blogurilor etc..!
Practic Livefyre Social Native ADS, colecteaza toate mentiunile detinute, cumparate sau castigate de catre un brand in Social Media (toate retelele de socializare, bloguri, publicatii online etc..) le selecteaza, triaza, comprima si le serveste in zona de continut a unei publicatii in functie de cine citeste acea pagina!
Cititorului ii vin astfel servite micute zone de reclama tip text, ce contine recomandari ale prietenilor sai din retelele de socializare (daca la momentul respectiv de browsing este logat intr-o astfel de retea) sau recomandari tot de tip text din partea unor bloggeri (advertoriale/mentiuni cumparate) iar daca nici acest lucru nu poate fi aplicat (sa zicem ca brandul nu a cumparat advertoriale) atunci reclama de tip text va contine pur si simplu o reclama a respectivului brand.
Aplicarea de reclama se face in functie de datele structurate colectate de Livefyre de pe pagina unde vine servita reclama, afisarea reclamei urmand a fi decisa prin folosirea unor functii semantice! *De exemplu, daca in articol exista cuvantul restaurant, atunci Livefyre Social Native ADS serveste reclama la restaurantul X.
Pentru publisheri, bloggeri, webmasteri, misiunea va fi una usoara, urmanda sa instaleze doar un mic script pe site, pentru advertiseri (sau brand) munca va fi una ce va insemna comunicare de date continua cu Livefyre, pentru a spori sansele de absortie de noi clienti (e si normal de altfel).
Serviciul Social Native ADS urmeaza a fi aplicat pe toate cele 250 de publicatii/clienti premium (ce folosesc serviciul Stream Hub de la Livefyre), insa asa cum fondatorul si proprietarul Livefyre, Jordan Kretchmer, promite, acest serviciu va fi facut disponibil cat mai curand pentru toti publisherii.
Alte detalii tehnice nu va pot oferi deocamdata, insa ca numar maxim de reclame servite in pagina cred ca tot cifra 3 (ca la Adsense) va fi maximul, nu din alta cauza dar nu cred ca are cineva interes sa incalce deliberat algoritmul Top Heavy ADS de la Google. Ceea ce stiu insa este ca reclamele indiferent de tip (owned, bought, earned) nu vor fi invazive si nu vor deranja utilizatorii/cititorii, de altfel Livefyre sustine ca toate tipurile de reclama vor fi analizate de catre un departament special, in functie de verdictul caruia reclamele pot fi sau nu publicate.
Partea si mai interesanta este ca pe langa reclamele din zona de continut editorial (articol), Livefyre va putea furniza reclame si in zona de comentarii, pe aceleasi principii ca in articol, insa in zona de comentarii, continutul este comprimat de software-ul Livefyre astfel incat robotii de indexare sa preia doar ce este important (comentariile propriu-zise si identitatea comentatorului) de unde rezulta probabilitatea ca numarul de reclame permise sa fie mult mai mare, ceea ce este un lucru foarte bun, privind din perspectiva advertiserului sau a publisherului/bloggerului.
O continuare pe acest subiect, in articolul Native ADS, reclame mult mai eficiente. 🙂
Sursa: Livefyre Social Native ADS