Cred că este irelevant să mai spun că sunt ironii din economia românească condusă de PSD, pentru că în fond și opoziția a arătat în ultimii ani cam aceeași pricepere.

Care este ironia în lupta asta UBER vs Taxi și cum Guvernul dă ordonanțe să protejeze firmele de taxi?

Ironia este că firmele de taxi se plâng de concurența, zic ei neloială, pe care o face UBER. Fără a spune că la fel și firmele de taxi fac concurență regiilor și companiilor de transport în comun. Și mă refer strict la cele din centrele urbane, nu cele ce conectează orașele.

Deci cum ar veni, să protejăm taxi-urile, chiar dacă ne fac concurență propriilor companii. Companii pe care le subvenționăm de la bugetul de stat cu miliarde de lei, an de an, pentru că nu sunt profitabile.

Toate astea deși, în fapt, într-o economie normală, legile ar trebui să fie echidistante. Iar firmele de taximetrie ar trebui să se preocupe de calitatea serviciilor pe care le oferă înainte de a vedea ce face ”capra vecinului”. Argumentul cu plata impozitelor, pe care nu le plătește UBER pălește în condițiile în care sistemul este altul și șoferii din sistemul UBER sunt cei care plătesc impozitele și taxele. La fel și argumentul cu angajații firmelor de taximetrie, pe aceleași considerente ce țin de realitate/fapte și nu vorbe.

Spun lucrurile astea pentru că din câte înțeleg din piață, cu firmele de taximetrie unite împotriva UBER, se vrea un fel de monopol de piață sau cel puțin control într-o manieră ce nu are treabă cu business-ul ci cu specula.

Cât despre statul român, poate ar trebui să învețe să protejeze binele comun și nu binele unora. Iar implicarea într-o dispută între entități juridice cu capital privat este cât se poate de penibilă, în condițiile în care legile sunt pentru toți aceleași.