Dacă până acum Google Panda era considerat un algoritm al motorului de căutare pe care Google îl rula periodic, pentru a penaliza site-urile slabe la capitolul calitate conținut, de acum Google Panda este parte din motorul de căutare și va rula non-stop.
Algoritmul Panda a devenit parte a motorului de căutare.
Așa cum recunosc cei de la Google, Panda este unul din criteriile principale care stabilesc rankingul în SERP.
Pentru cei care nu sunt familiarizați cu Google Panda, reamintesc faptul că acest algoritm penalizează site-urile cu conținut slab calitativ. Analiza precum și penalizările sunt efectuate per site, nu per pagină. Și, deși nu există confirmări de la Google, testele arată că Google Panda lucrează în tandem cu un alt algoritm, TF-IDF. În urmă cu 3 ani și ceva, când a fost lansat prima dată, Panda a făcut curățit serios SERP, penalizând un număr uriaș de site-uri.
Revenind la știre, pentru specialiștii SEO, lucrurile devin mult mai complicate acum. Pentru că li se confirmă cât de oficial se poate că indiferent de cât de mult link-building ar face, fără conținut în SEO 3.0 nu se mai poate vorbi de SEO. De altfel, nu mai există dubii că SEO a depășit de mult optimizarea pentru motoarele de căutare, doar pentru motoarele de căutare, dezvoltându-se cu preponderență în zona UX. În plus, SEO ajută indirect și la un Quality Score bun în campaniile PPC.
*Aștept ca și Google Penguin să capete aceeași însemnătate. Când se va întâmpla, SEO bazat pe link-building va deveni complet depășit.