Facebook a lansat astăzi două programe de resurse, cursuri şi certificări pentru marketeri. Ambele parte a unei platforme de eLearning. Un concept oarecum asemănător cu Online Marketing Academy de la Google. Doar că, evident, cele două programe vor fi orientate pentru o mai bună şi mai corectă asimilare a cunoştinţelor de advertising şi marketing pe Facebook. Altfel zis, Facebook începe un proiect ce seamănă a academie de Social Media Marketing.
Blueprint, primul program, este destinat marilor companii şi agenţiilor de advertising şi marketing, dar şi marketerilor. Presupune permiterea accesului la cursuri online, antrenament „în persoană”, certificări de specializare în marketing şi advertising pe Facebook.
Learn How, al doilea program, este pentru firme mici şi marketeri. Presupune cam acelaşi lucru că Blueprint, fără antrenament „în persoană”, doar că încă nu este clar dacă oferă şi certificări. Bănuiala mea este că nu vor fi certificări de specializare.
Important este că Facebook a făcut primul pas. Era nevoie de o astfel de platformă. Spun asta în speranţa că, poate astfel, se vor mai „evapora” din pseudo-specialiştii Social Media sau SMM.