In cazul in care, din diferite motive, sunteti satui sa vi se vorbeasca despre Social Media din Romania sau sunteti, poate, curiosi, cum stau lucrurile si prin alte tari, atunci infograficul de mai jos este numai bun de citit. ­čÖé

Analiza este bazata pe un sondaj realizat de catre Università Degli Studi di Salerno, in cadrul proiectului WEB irRADIandO. La sondaj au participat 300 cei mai populari, activi si eficienti Community Manager din Italia. Sondajul este relevant pentru situatia Social Media in Italia, la nivelul intregului an 2013.

Cateva lucruri extrem de importante ce rezulta din studiu se merita subliniate, mai ales ca indiferent ca este vorba despre Italia, Romania sau orice alta tara, in Social Media cresterea, intretinerea si activarea comunitatilor online in jurul brand-urilor reprezinta (sau ar trebui) prioritatea numarul 1.

17% dintre managerii de comunitati din Italia lucreaza pentru publicatii online, alti 8% in sectorul fashion si 7% in sectorul de turism;

varsta preponderenta in randul Community Manager(ilor) este media 25-40 de ani;

40% dintre Community Manager(i) ce au participat la studiu sunt freelanceri, alti 37% lucreaza angajati direct ai companiei (brand), iar 23% sunt angajati ai unor agentii straine;

12%  dintre Community Manager(i) lucreaza mai mult de 50 de ore pe saptamana, alti 30% mai mult de 40 de ore pe saptamana;

-90% din activitate este concentrata pe Facebook, 50% pe Twitter, 30% Pinterest, 30% blog, 25% Linkedin, 20% Instagram;

media de experienta in domeniu pentru Community Manager(i) este cuprinsa intre 2-4 ani (65%);

cheia succesului sau motivele pentru care Community Manager(i) sunt foarte apreciati in Italia, a fost reprezentata de cresterea numarului membrilor in comunitatile online, 80%, sporirea ratei de angajament in contact cu paginile oficiale ale brandului, 80%, si cresterea cifrei de vanzari, 50%;

media castigurilor financiare ale unui Community Manger in Italia este de 20.000 de euro pe an, mai mult de 22% dintre Community Manager(i) avand salarii cuprinse intre 21.000-30.000 de euro pe an;

Profilo-Community-Manager-in-Italia-2013