Urmărind recentele scandaluri din blogosferă, navigând din link în link pentru a urmări firul articolelor, am descoperit alte câteva articole ce nu făceau referire la scandalul propriu-zis dar care aruncau cu dejecţii, virtuale, în domeniul de Social Media Marketing.

Bineînţeles, nu voi da nici nume şi nici link. Nu obişnuiesc să fac asta decât în cazuri excepţionale. Prefer să păstrez echilibrul „atmosferic” de pe Balantza.

Am să vă împărtăşesc şi vouă câteva dintre aceste opinii, pe care eu le consider complet greşite şi care vor face mai mult rău decât bine, în cazul în care vor fi urmate şi însuşite şi de alţii. Tocmai şi de asta le semnalez a fi greşite.

Haideţi să ne „amuzăm” cu ce prostii mai pot debita unii:

-orice prost poate să facă Social Media, e nevoie să ai doar mult timp liber şi acces la internet; (uite aşa a reuşit un blogger, altminteri anonim, să definească un domeniu care a ajutat la generarea de cifre de afaceri de câteva sute de milioane de euro, numai în România anului 2013, magazinelor online şi nu numai)

-orice individ cu un coeficient de inteligenţă mediu este capabil să facă pagini de Facebook dar şi campanii de Social Media Marketing; (pagini de Facebook evident că nu-i greu să faci, campanii de promovare prin Facebook Ads nici atât, evident cu condiţia să nu ai un target impus de „x vânzări generate”, altfel lucrurile se schimbă drastic)

-Social Media poate să facă şi un puştan de 15 ani, obţinând aceleaşi rezultate că şi un specialist SMM; (sigur, mâine vom afla că intreagă industrie de E-Commerce se poate baza pe munca unor neavizaţi, pentru că…tadaaam…să faci Social Media înseamnă doar să pui statusuri pentru fani ori prieteni//*am fost ironic)

-nu există studii avizate pentru a putea să te numeşti specialist Social Media ori specialist Social Media Marketing; (aici nu contrazic, nu există studii avizate de Ministerul Educaţiei ori altceva, însă din moment ce există cursuri de certificare susţinute de Google, Facebook etc…nu prea mai văd sensul unei avizări de la ME. Da, se spunea chestia asta acum 2 ani de zile, când specializarea ţinea foarte mult de practică în domeniu, dar acum lucrurile s-au schimbat şi afirmaţia nu mai este de actualitate)

Probabil voi mai continua cu astfel de perle, publicate de diverşi bloggeri, pentru a continua să subliniez că percepţia generală este încă destul de greşită asupra a ceea ce înseamnă şi este Social Media Marketing. Totul din cauza superficialităţii celor ce afirmă astfel de tâmpenii. Dar şi din cauza acelor câţiva specialişti Social Media care nu şi-au dat seama de importanta pe care o are meseria lor, în prezent.