In cursul serii de ieri, pe blogul oficial al Instagram a aparut un articol in care se mentioneaza mai mult sau mai putin voalat ca in decurs de cateva luni de zile reteaua ce apartine Facebook va incepe sa afiseze reclame in flux si sharing (distribuire).

Nu a fost specificata o data fixa, insa a fost specificat faptul ca usor, usor, Instagram trebuie sa creasca si sa devina o afacere, una profitabila bineinteles.

Despre reclamele ce vor fi afisate nu s-a mentionat mare lucru, doar ca acestea vor fi in stil Social Native ADS (mai mult sau mai putin) urmand a fi afisate intr-un stil si context care sa acorde ”naturalete” fara a stirbi in vreun fel experienta in utilizare a retelei de catre utilizatori.

Deasemenea, Instagram, a adus din nou asigurari ca fotografiile si clipurile video postate de utilizatori apartin de drept, evident, utilizatorilor.

Facebook a cumparat Instagram in 2012, pentru suma de 715 milioane de dolari.

Ramane de vazut cat de inteleapta se va dovedi aceasta decizie. De fapt, anuntul in sine, tradeaza subtil teama pe care conducerea Instagram o are vis-a-vis de reactiile utilizatorilor la vestea ca reteaua de socializare va incepe sa serveasca reclame. Altfel ar fi procedat asemanator Facebook si si-ar fi pus utilizatorii in fata faptului implinit.

Personal consider ca pasul nu este unul tocmai indicat, nu in perioada urmatoare, reteaua de socializare este in crestere continua la capitolul utilizatori activi dar sta destul de slab la capitolul timp petrecut in retea de catre utilizatori. Cu alte cuvinte, sunt utilizatori, mare parte sunt activi, insa timpul petrecut efectiv in retea nu este tocmai mare pentru ca majoritatea utilizatorilor doar verifica rapid fluxul si/sau incarca propriul continut. Ori ingreunarea fluxului cu reclame, tinand cont de timpul scurt petrecut in retea de utilizatori, va duce cel mai probabil la un sentiment de repulsie.

Sunt curios cum va actiona Vine la aflarea acestei vesti?! 🙂