O nouă modă pare a fi fost lansată în ceea ce priveşte concursurile de advertoriale pentru bloggeri. O modă definită de criteriile de departajare a concurenţilor.
Orkestra, platformă de campanii de advertising pe bloguri sau mai bine de zis platformă de concursuri de advertoriale pentru bloguri, are un mod cel puţin ciudat de a înţelege că până şi acest tip de concursuri trebuie să păstreze un minim de logică.
Unul din criteriile de departajare a concurenţilor este traficul trimis de aceştia spre linkurile din articolele postate. Contorizarea traficului este făcută numai dacă vizitatorul petrece, pe pagina linkului accesat, cel puţin 30 de secunde.
Ok, nu sunt înregistrat ca user pe Orkestra, nu am participat la vreun concurs ori campanie. Însă am aflat de criteriul de mai sus de pe Condica Blogosferei, unde câţiva bloggeri ce participă la concursurile Orkestra solicitau „prieteneşte” un mic ajutor, adică click pe linkul din articol şi un minim de 30 de secunde petrecute în pagina nou accesată.
Să zicem că din punct de vedere strict bloggeristic nu ar fi mare bai, în fond perversiunile la care au fost supuşi bloggerii, ce au participat în trecut la astfel de concursuri de advertoriale, au fost multe şi ciudate, sfidând de cele mai multe ori logica dar şi regulile de bază ale marketingului online.
Însă, problemele apar atunci când priveşti din unghiul firmei ce se va regăsi în centrul „atenţiei” unui astfel de articol, participant la un concurs cu astfel de criterii de jurizare.
Altfel spus, ce sens are şi la ce ajută traficul primit dinspre un blog participant la un concurs de advertoriale? …..când în marea lor majoritate, blogurile participante, nu au nici autoritate SEO, nici trafic (măcar mediu, 500-1000 unici pe zi) şi mai ales când aceste bloguri vin din nişe complet opuse ori irelevante segmentului de business al firmei respective?
Sigur, nu mai vorbim despre faptul că linkurile în advertoriale sunt deja depăşite tehnic, din punct de vedere SEO, provocând mai mult rău decât bine.