Destul de puţin folosite în România, campaniile de Social Media Marketing prin Twitter Ads reprezintă şi un fel de teritoriu ne-explorat de către marketeri, în sensul că foarte puţini sunt aceia care au încercat platforma şi-i cunosc funcţionalitatea.
Este lesne de înţeles de ce campanii SMM prin Twitter Ads nu sunt făcute prea des în România din moment ce nivelul de utilizare al reţelei nu depăşeşte 60000 de utilizatori activi, lunar.
Dar, pentru că trendul global pare să indice o intensificare a campaniilor SMM şi pe alte canale decât Facebook Ads şi Google Adwords, am decis să vă fac „cunoştinţă” cu Twitter Ads.
Pentru Social Media Marketing prin Twitter Ads, avem două tipuri de campanii setabile la nivel de platformă:
- -Promoted Account Campaign, care este o campanie de colectare de noi followers;
- -Promoted Tweets Campaign, care este o campanie de promovare de conţinut (tweet-uri)
Ambele tipuri de campanie oferă destul de multă funcţionalitate pentru targetarea audienţei şi chiar dacă la prima vedere o setare a campaniei pare simplă (chiar mai simplă ca pe Facebook, doar că ai mai mulţi parametri), în realitate nu este. Pentru că, aşa cum spuneam, nivelul de utilizare al reţelei în România nu este unul intens şi o campanie Social Media Marketing prin Twitter Ads setată la nivel basic riscă să ruleze în gol, fără atingerea unui target minim.
Înainte de a seta campanii prin Twitter Ads veţi fi avertizaţi că trebuie să setaţi ţara de facturare şi moneda. Parametri ce nu mai pot fi schimbaţi ulterior, la fel ca în Google Adwords.
Promoted Account Campaign
Aici avem câteva setări tipice marketingului online de tip PPC:
- -durata campaniei
- -bugetul, zilnic şi total
- -bid-ul
- -metodă primară de targetare (interese şi followers, pe de-o parte, propria audienţă, pe de altă parte)
- -locaţia (în România se poate doar la nivel de ţară, ca de altfel în majoritatea ţărilor europene exceptând Uk, Italia, Franţa, Spania, Germania şi alte câteva)
- -targetarea pe genul utilizatorilor (masculin, feminin, mixt)
- -targetarea pe limba
Interesant este că Twitter Ads permite targetarea audienţei unor utilizatori populari în reţea, opţiune disponibilă în ambele varianta de campanie.
Promoted Tweets Campaign
Faţă de setările de mai sus, de la campania de promovare a contului, aici intervin câteva mici modificări şi anume:
- -targetarea pe cuvinte cheie specifice
- -targetarea în funcţie de programele tv cu care interacţionează utilizatorii (setare probabil datorită utilizării de către canalele tv americane a hashtag-urilor Twitter)
- -targetarea în funcţie de device ori platforma
- -targetarea în funcţie de plasament (timeline şi/sau search)
- -promovarea manuală ori automată a tweet-urilor
- -targetarea pe interacţiunea utilizatorilor (în cazul programelor tv, unde sunt targetate conversaţiile userilor)
- -bid-ul maxim plătit pentru atingerea ţintei (click pe reclamă, cum ar veni)
Acestea sunt setările, subliniate sumar. Cu fiecare dintre ele se pot încerca diferite variaţii, pot fi combinate în diferite forme. Scopul evident fiind atingerea audienţei optime.
Deasemenea, şi Twitter oferă informaţii de tip analytics, atât pentru campanii cât şi pentru activitatea contului în general (câte click-uri a primit un twett neplătit, câte a primit unul sposorizat etc.)
Partea mai puţin bună este că Twitter este destul de scump. În general, bid-ul minim este undeva în jurul a 1,5-2,5 dolari pentru interacţiune/follow/tweet etc (evident, bid-ul creşte în funcţie de precizia targetarii şi a audienţei ţintite). Ceea ce înseamnă un buget minim de circa 2000-3000 de dolari pentru o campanie de conţinut sponsorizat, pentru piaţa românească. Asta dacă se doresc rezultate şi nu doar publicitate. Nici în Italia ori altă ţară europeană, bugetele nu sunt mai mici, chiar dacă acolo audienţa este mai mare. Simpla structura a Twitter forţează la bid-uirea agresivă şi scumpă pentru a penetra audienţa targetata.