In cazul in care, din diferite motive, sunteti satui sa vi se vorbeasca despre Social Media din Romania sau sunteti, poate, curiosi, cum stau lucrurile si prin alte tari, atunci infograficul de mai jos este numai bun de citit. š
Analiza este bazata pe un sondaj realizat de catreĀ UniversitĆ Degli Studi di Salerno, in cadrul proiectuluiĀ WEB irRADIandO. La sondaj au participat 300 cei mai populari, activi si eficienti Community Manager din Italia. Sondajul este relevant pentru situatia Social Media in Italia, la nivelul intregului an 2013.
Cateva lucruri extrem de importante ce rezulta din studiu se merita subliniate, mai ales ca indiferent ca este vorba despre Italia, Romania sau orice alta tara, in Social Media cresterea, intretinerea si activarea comunitatilor online in jurul brand-urilor reprezinta (sau ar trebui) prioritatea numarul 1.
–17% dintre managerii de comunitati din Italia lucreaza pentru publicatii online, alti 8% in sectorul fashion si 7% in sectorul de turism;
–varsta preponderenta in randul Community Manager(ilor) este media 25-40 de ani;
–40% dintre Community Manager(i) ce au participat la studiu sunt freelanceri, alti 37% lucreaza angajati direct ai companiei (brand), iar 23% sunt angajati ai unor agentii straine;
–12% Ā dintre Community Manager(i) lucreaza mai mult de 50 de ore pe saptamana, alti 30% mai mult de 40 de ore pe saptamana;
-90% din activitate este concentrata pe Facebook, 50% pe Twitter, 30% Pinterest, 30% blog, 25% Linkedin, 20% Instagram;
–media de experienta in domeniu pentru Community Manager(i) este cuprinsa intre 2-4 ani (65%);
–cheia succesului sau motivele pentru care Community Manager(i) sunt foarte apreciati in Italia, a fost reprezentata de cresterea numarului membrilor in comunitatile online, 80%, sporirea ratei de angajament in contact cu paginile oficiale ale brandului, 80%, si cresterea cifrei de vanzari, 50%;
–media castigurilor financiare ale unui Community Manger in Italia este de 20.000 de euro pe an, mai mult de 22% dintre Community Manager(i) avand salarii cuprinse intre 21.000-30.000 de euro pe an;
Sunt curioasa daca salariile celor din Romania se apropie cat de cat de cele ale celor din Italia, insa nu as prea crede, in primul rand pentru ca in .ro un community manager nu face decat moderare de comentarii, nimic mai mult, iar daca face ceva mai mult atunci se numeste Social Media Manager. š
Alexandra, nu poti numi Social Media Manager pe cineva care doar posteaza anunturi si poze pe Facebook, Twitter sau G+, acela e cel mult community entertainer. :))
Atunci cand masuri utilitatea muncii unui om in like&share, nu prea vad cum cineva ar lua in serios munca acelui om. Daca i-ar fixa target si nu l-ar lasa sa-si fixeze singur tintele, atunci altfel ar sta lucrurile. Insa nu prea exista know how in SM-ul romanesc, ci doar indivizi cu experienta in online care au ceva comunitati stranse in jurul lor, de-.a lungul anilor de prezenta constanta in online.
Spune-le la Social Media Managerii sau specialistii Social Media din Romania despre conversie reala, despre crestere a cifrei de vanzari datorate exclusiv managerierii corecte, inovative si dedicate exlcusiv marketingului, a prezentei brandului in Social Media. Spune-le si ai sa vezi ca toate argumentele lor se vor opri la funnel-uri, analitycs si teorii care sa demonstreze utilitatea muncii lor, desi rezultate clare nu sunt, pentru ca in Romania, Social Media e ultimul punct din planul de marketing al unei companii.