Este probabil una dintre cele mai importante ştiri ale dimineţii. Facebook intenţionează, prin platforma de advertising Atlas, să extindă serviciile Facebook Ads şi în afara reţelei de socializare.
Deşi nu există încă o confirmare certă în această privinţă, şi anume dacă Atlas va fi „unealta” ce va permite Facebook Ads să livreze reclame şi pe alte site-uri, bănuielile multor specialişti de marketing online subliniază faptul că acest prim pas este doar începutul.
Iar acest pas este reprezentat de lansarea (mai bine zis relansarea) platformei Atlas. O relansare marcată azi de un post pe blogul Atlas Solutions (blogul companiei).
Atlas a fost cumpărată de Facebook de la Microsoft, în 2010, pentru suma de 100 milioane de dolari.
Evident, gândurile tuturor s-au îndreptat automat spre Google, prin Adsense şi DoubleClick, lider în acest moment, şi cum Facebook începe un asalt puternic împotriva dominaţiei Google pe piaţa de marketing online de tip PPC.
Două chestii trebuie subliniate:
-Atlas (sau oricare va fi platforma prin care Facebook Ads va furniza reclamă pe site-uri terţă parte) va beneficia de o uriaşă baza de date ale utilizatorilor Facebook. Iar în această bază de date există multe informaţii pe care Google nu le are (în special cele de interacţiune tipică de socializare online. Tocmai de asta Facebook prin Atlas vizează zona de Native Advertising prin Real Time Bidding, unde concurenta va fi in special cu DoubleClick. Iar acesta va fi un adevărat atu.
-Google, totuşi, beneficiază de un alt atu important (pe lângă cele de gen vechime şi confirmare a capacităţii de lucru). Iar acest atu este reprezentat de faptul că Google, anticipând, a pregătit vreo 2 ani la rând, câteva mii de specialişti în PPC şi SEM (RTB fiind doar o extensie naturala mai apoi), la nivel mondial. Specialişti care cunosc foarte bine politica Google şi mai ales metoda de lucru. Specialişti care sunt obişnuiţi să lucreze cu date complexe şi care, dacă Atlas nu va fi cel puţin la fel de complexă prin funcţionalitate, vor ignora posiblitatea oferită de a lucra prin intermediul Facebook Ads cu site-uri terţă parte.
Cel din urmă argument vine cumva şi datorită confirmării faptului că Bing Ads este încă ignorat, asta deşi ar avea un potenţial destul de mare, ca şi piaţă de desfacere.
În final, vom vedea încotro se îndreaptă totul. Cert este că pentru marketingul online se anunţă vremuri frumoase. Mai ales dacă luăm în calcul şi faptul că Amazon (prin Amazon Sponsored Links) ţinteşte acelaşi lucru ca şi Atlas. Şi dacă ne gândim că în acest moment Google şi Facebook împart 2/3 din piaţă de advertising online la nivel global, după ce Atlas va intră în „horă” procentul va ajunge la mai mult de 90%. Deci, cel mai probabil, visul marketerilor online se va împlini. Vor lucra din doar câteva platforme cu întreaga piaţă.