Un infografic destul de bine realizat si documentat de Wishpond, o firma ce ofera servicii de asistenta in organizarea de concursuri pe principalele canale Social Media.

Nu voi sta sa-l explic pas cu pas, insa voi scoate in evidenta cateva date ce mie mi-au atras atentia:

-desi are aproape 1 milion de advertiseri in Adwords, Google Adsense nu reuseste sa aiba mai mult de 2 milioane de publisheri, ceea ce inseamna ca mare parte din banii din afisarea de advertising tot Google ii culege prin prisma afisarii anunturilor pe site-urile Google, dar si ca publisherii nu mai sunt deloc atrasi de Adsense, motivul fiind o extrem de mica rata de platire a clickurilor (low pay rate) dar si o politica de analiza a clickurilor ce de multe ori a blocat publisheri de buna credinta. Un alt motiv, foarte probabil, bula de aer ”Adsense plateste bine bloggerii” s-a spart iar acum doar incepatorii, naivii sau cei care chiar au rata de conversie buna, mai folosesc Adsense;

-343 milioane de utilizatori activi are Google Plus, asta desi numarul conturilor depaseste jumatate de miliard. Stagnare sau cadere libera? Cred ca mai degraba prima! ­čÖé

-15  milioane de webmasteri folosesc Google Analytics, ceea ce e destul de bine, la nivel global, tinand cont ca in Romania mai mult de jumatate din webmasteri nici macar nu stiu ce este G.A.;

-7 miliarde de dolari au fost castigati de publisheri in 2012 prin intermediul Adsense. Urmarind logica de la primul punct, ar insemna ca Google a obtinut prin livrarea de publicitate pe propriile site-uri, folosind evident Adsense, mai mult de 3/4 din suma respectiva. Cel mai probabil, Youtube este campionul incasarilor si tot Youtube este principala sursa prin intermediul careia publisherii au incasat ceva din Adsense;

Ma opresc aici, restul va las pe voi sa le descoperiti! ­čÖé

6b9cc9518f030a5acb262d2fb723df6b