Câteodată specialiștii PR uită care le este rolul

Cel puțin asta înțeleg din tot scandalul asta cu clipul Deliei și reacțiile din Mass Media și Social Media pe care artista le-a avut după ce a fost acuzată de nuditate excesivă în ultimul videoclip.

Ok, am înțeles, echipa artistei a speculat momentul pentru a concentra atenția asupra videoclipului și implicit pentru a genera popularitate (au mai făcut asta în trecut). Dar, consider că nu-i deloc potrivit ceea ce s-a întâmplat.

Desigur, am înțeles și mesajul Deliei iar bannerul de promovare a clipului mi se pare genial. Însă, stilul acesta de promovare a devenit deja o modă, o modă care tinde să traseze niște tendințe Advertising/PR nu tocmai plăcute publicului. Iar consecințele sunt aproape întotdeauna dezastruoase pentru artiștii care se lasă prinși în astfel de tehnici de promovare.

Fără a confunda lucrurile, putem fi sinceri și recunoaște că Delia putea oferi un răspuns mult mai politicos și mai puțin belicos la toate atacurile pe care a trebuit să le suporte pentru că și-a dezgolit ceva mai multă piele decât era publicul său obișnuit. În fond, este obișnuită cu presiunea mediatică.

O atitudine războinică nu rezolvă lucrurile niciodată. Mai mult, lasă niște amprente asupra imaginii artistului în cauză. Apoi, efectele vor fi pe măsură, pornind de la tipologia/demografia publicului care se concentrează în jurul artistului până la capacitatea acestuia de discernământ și mai apoi de a acționa.

Ce a greșit echipa Deliei, acceptând articolul de pe sereniti.ro? Simplu, au permis să fie oferite sfaturi părinților copiilor care, deduc din cele scrise acolo, sunt publicul Deliei. Când puteau demonstra ceea ce aveau de demonstrat fără a submina autoritatea celor care în efect sunt responsabili de proprii copii.

Altfel zis, părinții adolescenților (mă îndoiesc că sunt copii de 10-12 ani ce sunt fani) i-au spus Deliei că o consideră un role model iar Delia le-a replicat considerându-i iresponsabili. Așa însă, continuând pe logica articolului respectiv, ar trebui să avem filme porno în prime time și să nu ne mai intereseze ce și cum apare în audiovizual (cam ăsta este efectul și sunt suficiente televiziuni care știu ce zic).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *