Acum cateva saptamani spuneam intr-un articol, ca nu intotdeauna brandurile cu cei mai multi fani in Social Media sunt si cele mai active, cele mai populare. Cei care cunosc Social Media mi-au dat dreptate, ceilalti au fost sceptici.
Infograficul de mai jos, bazat pe un studiu realizat de StarCount, una dintre agentiile ce monitorizeaza Social Media la nivel global, multi-networks, dovedeste, daca mai era nevoie, ca da, brandurile populare sunt brandurile ce sunt active in Social Media si nu cele ce doar se multumesc cu simpla prezenta.
Cu alte cuvinte, procentajul angajamentulului fanilor pe paginile de brand, al interactiunilor cu continutul distribuit de paginile de brand, este mult mai important decat numarul total al fanilor, datorita unui simplu fapt, multe branduri au colectat un numar urias de fani pe retelele de socializare doar pentru ca sunt branduri de renume si traditie, insa la capitolul activitate si interactiuni cu fanii, in Social Media, cifrele sunt atat de mici incat prezenta efectiva a respectivelor branduri in Social Media este pusa chiar sub semnul intrebarii.
Sintetizat, infograficul scoate in evidenta efectul campaniilor Social Media desfasurate in ultimile 3 luni de zile, subliniind impactul acestora asupra evolutiei, prezentei si popularitatii brandurilor ce au derulat respectivele campanii.
Topul este dominat de Google, care a reusit ca datorita lansarii serviciului ChromeCast sa castige mai mult de 1,3 milioane de fani pe pagina proprie de Facebook in luna iulie(oare cat va mai dura pana cand Google va depasi Facebook, la numar de fani pe Facebook?…doar intreb). Partea si mai faina este ca din datele analizate reiese clar ca serviciul ChromeCast va avea un succes destul de mare, asta desi inca nu a fost pus la vanzare world-wide.
Pe locul 4 apare Nike, a carei campaniei Social Media prin care promova sportul, miscarea, dar si o cursa de 10 km in Sydney, au adus paginii brandului pe Facebook, aproape 1 milion de fani noi in luna iulie.
Locul 5 este ocupat, oarecum surprinzator, de MTV, datorita unui anunt devenit viral pe Instagram, lista nominalizatilor VMA (Video Music Awards) primind 104.000 de like-uri, ceea ce este un adevarat record in materie.
Pe locul 7 apare in top Coca Cola, datorita uneia dintre cele mai frumoase campanii Social Media de anul acesta, ”Share a Coke” aducand paginii de pe Facebook a brandului nu mai putin de 1,5 milioane de fani noi, doar in luna iulie (campanie ce insa a fost desfasurata pe mai multe luni, altfel Coca Cola ar fi ocupat locul 1).
Acesta este topul si implicit infograficul: