Alex Goldfayn vi se pare cunoscut? Probabil ca nu sau daca ati auzit de omul acesta inseamna ca urmariti foarte atenti evolutia Social Media! Alex Goldfayn este CEO la Evangelist Marketing Institute, o companie ce ofera consultanta de marketing unor giganti precum T-Mobile, TiVo sau Logitech!

Recent, A. Goldfayn a lansat o carte de specialitate prin care incearca sa dovedeasca modul cum online.ul a afectat in mod direct si poate iremediabil felul in care companiile abordeaza relatiile cu clientii, relatiile cu furnizorii etc! Cartea se numeste Evangelist Marketing: What Apple Amazon and Netflix Understand About Their Customers (That Your Company Probably Doesn’t) sau mai pe romaneste, cumva adaptat,  Ce cred marile companii despre proprii clienti!

Nu am sa vorbesc despre aceasta carte ci am sa vorbesc despre 5 idei esentiale pe care aceasta carte le subliniaza, idei ce arata ca marketingul zilelor noastre se afla intr-un impas destul de mare!

1-Social Media creaza obiceiuri proaste!

Ce-i drept, multe firme au inteles ca a avea o legatura cat mai directa si corecta cu online-ul este sa puna in acele pozitii cheie oameni obisnuiti cu online-ul! Nu ar fi nimic gresit, insa stim cu totii, perceptiile sunt diferite mereu, iar oamenii in online inca isi pastreaza tendinta de a purta masti iar o bazare 100% pe perceptia clientilor din online si o modelare a activitatilor de marketing in urma unor discutii/pareri obtinute pe facebook sau twitter nu este tocmai ideal, ci ar trebui sa fie doar complementar marketingului offline, adica cel traditional!

2-Social Media este un mediu foarte fluctuant si tinde sa se sufoce, deja!

Un punct fierbinte acesta, mai ales ca este cat se poate de real, pentru ca online-ul tinde sa se sufoce, in special datorita tehnicilor de marketing online desfasurate in mod extrem de agresiv! Prima victima a acestor tehnici de marketing agresiv in online este cea mai mare retea de socializare, Facebook! Nici Twitter nu sta mai bine la acest capitol, sutele de aplicatii blackhat create tocmai pentru a servi si deservi marketingului pe respectiva retea de socializare, ducand la crearea a mii de conturi false, automate, la followeri ce apar si dispar parca fara nici un sens, derutand pe chiar si cei mai priceputi analisti in marketingul online!

3-Social Media este nefolositoare afacerilor intre companii.

Un segment ce poate nu intereseaza pe multi, dar unul ce este extrem de important! Motivul pentru care Social Media este nefolositoare afacerilor intre companii este datorat simplului fapt ca afacerile intre companii se desfasoara in intalniri directe, in offline si nu prin intermediul online-ului, cel mult conferinte putandu-se organiza in online!

4-Social Media aduce o neglijare a adevaratei comunicari!

Iarasi foarte adevarat, comunicarea fata in fata este mult mai eficienta decat comunicarea prin intermediul online-ul! Bazarea exclusiv pe o comunicare online, duce de regula  la interpretari eronate tocmai pentru ca de mult ori intr-o discutie se poate pierde foarte usor esentialul, in online cu atat mai mult!

5-Exista mult prea multe platforme de efectuare a marketingului online!

Tinta acestei idei o reprezinta faptul ca pentru a avea un target cu un impact suficient de bun merketingul online trebuie sa se desfasoare pe cat mai multe platforme/retele de socializare ori pentru a face asta este nevoie de oameni care sa se ocupe non stop de asta, ori tocmai datorita unei perceptii gresite, in Social Media s-a creat impresia ca pentru a face marketing online sunt suficiente doar cateva persoane care sa se ocupe de asta!

Cartea lanseaza si un motto al marketingului online: ”poti face marketing in Socia Media, dar trebuie sa te implici nu doar sa gandesti”

Sursa celor spuse mai sus o reprezinta un articol descriptiv publicat chiar de autorul cartii pe site-ul Mashable.com!