Un articol interesant pe care vi-l recomand When a Social Media Impression Is Not an Impression. Autorul, Andy White, este unul dintre cei mai apreciati oameni de marketing la nivel de Social Media.

Esenta articolului?

-cateodata Social Media nu inseamna decat mult zgomot, o cursa nebuna pentru a colecta cat mai multe cifre.

Iar toata aceasta cursa nebuna tinde sa faca multe din companiile ce-si promoveaza produsele prin intermediul Social Media sa se bazeze foarte mult pe numarul total (cu cat mai mare, cu atat mai bine) al acestor impresii, imbatandu-se cu apa rece (mai pe romaneste spus).

Are si un exemplu, o campanie facuta pentru Corvette, campanie ce a colectat 87 de milioane de impresii in Social Media, insa atunci cand datele au fost analizate mult mai in profunzime decat sumarul lor, cifrele au aratat altceva. Mult mai putini fusesera cei cu adevarat interesati de eveniment, restul doar transmisesera din inertie mesajul mai departe.

Scopul articolului este un fel de semnal de alarma pentru companii si oamenii de marketing/advertising in Social Media, pentru a incepe sa puna mai mult pret pe adevaratele interactiuni si angajament al fanilor, decat pe o temporara afinitate de brand (awareness) rezultata din cifre (impresii). Cu alte cuvinte, degeaba o campanie are milioane de share pe Facebook daca la capitolul comentarii si CTR cifrele duc spre zero.

Iar chestia asta s-ar putea aplica si la bloguri:-degeaba ai articol ce are 5000 de share sau like’s daca CTR este 0.