Iniţial am vrut să fixez un titlu de genul „să-i mai calmeze cineva pe oamenii de la realitatea.net, nu cumva să facă infarct”. Poate era mai bine dacă faceam asta, dar nu am vrut să vă aduc în pagina asta cu un titlu agresiv, prea agresiv.

Cum spuneam, în titlu, la realitatea.net e isterie mare. Dacă le urmăreşti fluxul de pe Facebook şi mai şi crezi ce postează acolo, este destul de posibil să deraiezi mental de la propria-ţi conduită. Asta în cazul în care nu ajungi să faci infarct din cauza unor oameni ce fac „jurnalism isteric”.

Lăsând gluma la o parte, nu e deloc ok să se continue pe drumul asta în publishing. Sigur, înţeleg, linkul din poza cu fetiţa (o vedeţi mai jos) a avut undeva spre 5000 de clickuri. Dar, totuşi, e penibil. Facebook a modificat continuu algoritmii din News Feed tocmai pentru a opri rahaturile astea, gen link-bait sau content spam.

Chiar e aşa de greu să fie priceput faptul că nimeni sănătos la cap, dintre marketeri, nu mai vrea să plătească reclame afişate în sistem CPM sau eCPM (la mai mult de 0,20 lei per mia de afişări) pe site-uri de genul realitate.net, tocmai din cauza metodelor jenante, tipice site-urilor pline de spam ale anilor 2005?!

Mie, cel puţin, îmi e greu să înţeleg politica celor ce conduc astfel de publicaţii. Într-adevăr, nu am condus publicaţii jurnalistice, însă matematica tot matematică rămâne. Şi atunci când din 100.000 de oameni ce intră pe o pagină, doar 0,02% dau click pe reclame, nu înseamnă decât că acei oameni au fost aduşi „forţat” pe acea pagină, nefiind interesaţi de restul conţinutului din pagină, ci doar de motivul pentru care a fost pus titlul isteric, pe care ei au dat click.