Optimizarea ratei de conversie este, probabil, cea mai dură încercare la care este supus un om de marketing în era digitală. În condiţiile în care conţinutul vizual se dovedeşte, pe zi ce trece, tot mai puternic pentru atingerea acestui ţel, oamenilor din marketing le rămân doar două opţiuni. Fie optimizează rata de conversie folosind doar conţinutul vizual, fie pentru a limita costurile, aleg texte îmbunătăţite, îmbogăţite, care să ofere impact aproximativ egal cu vizualul.
Ar mai fi o a treia opţiune, una ideală. De combinare activă a celor două, conţinutul vizual cu textele îmbogăţite. Însă opţiunea asta nu este la îndemâna multor companii, din simplul motiv că necesită o echipa dedicată crearii de continut, în cadrul departamentului de Online Marketing. Deci, costuri mai mari.
De ce este necesară o echipă care sa se ocupe de crearea continutului?
1 – pentru că la nivel de întreg (holistic), conţinutul creat trebuie să fie unic prin prisma a ceea ce oferă, dar să determine consumatorii să aleagă calea spre conversie. Unic, adică să existe diferenţa clară între ceea ce oferă ca informaţie şi emoţie, conţinutul vizual în comparaţie cu textul simplu.
2 – raţiunile ce ţin strict de partea tehnică şi de partea de creativitate. Aşa cum pe partea de Performance Marketing (SEO, SEM, SMM), Social Media (etc) există oameni dedicaţi, şi pe partea de creare a continutului trebuie să existe oameni dedicaţi. Sigur, exista si premisa ca departamentul Social Media sa se ocupe de crearea continutului.
Revenind la optimizarea ratei de conversie (CRO), testele arată că un text îmbogăţit cu metafore (uşor de reţinut) şi/sau limbajul emoţional, cuvinte ce generează emoţii pozitive consumatorului, îl fac pe acesta să aleagă mult mai rapid calea spre conversie şi implicit să achiziţioneze produsul/serviciul prezentat.
În condiţiile în care atenţia consumatorilor a scăzut foarte mult în ultimii ani (de la 12 secunde în anii 2000-2001, la doar 8 secunde în anul 2013) şi mai ales în condiţiile în care volumul şi varietatea de produse disponibile în magazinele online a crescut considerabil de mult, în tot acest timp, este uşor de realizat cât de dificilă este munca de optimizare a ratei de conversie. Şi mai ales, cât de sus urcă standardele creaţiei de conţinut online (si advertising), de la an la an.
Mai jos, în articol, aveţi un infografic creat de Anne Miller, specialist în Sales-Coaching dar şi Business-Coaching. Claritatea, creativitate şi persuasiunea fiind 3 elemente cheie care-i definesc modul de gândire şi abordare a vânzărilor.