Chestii învățate despre Optimizarea Ratei de Conversie în Ecommerce

Abundă articolele despre CRO pe internet, știu asta, dar în majoritatea cazurilor sfaturile ori sugestiile oferite de către specialiști sunt generalizări la generalizări, ca să zic așa.

Genul acela de sfaturi investește în Adwords, pentru că aduce conversii sau dimpotrivă, nu investi în Adwords pentru că nu are ROI bun și mai degrabă optează pe Marketing Afiliat. Sau ”la capitolul UX magazinul tău stă foarte prost, de asta nu convertește”.

Cum spuneam, generalizări.

Ideea principală a ceea ce vreau să spun este că despre CRO nu se poate vorbi generalizat. Sau, dacă se face asta, atunci trebuie să ne rezumăm la bune practici în domeniu, la standarde de Ecommerce, nu mai mult. Altfel, în loc să ajutăm, creăm o confuzie și mai mare în mintea celor ce au nevoie de astfel de sugestii ori sfaturi.

Altfel zis, ca să vorbești despre CRO pentru un magazin online, trebuie să analizezi acel business, pornind de la SWOT, trecând prin strategia și tipul de business și ajungând la factorii tehnici ce țin de UX, Sales, Advertising, Marketing cu tot ce cuprinde, în cele din urmă.

Chestii învățate prin practică, despre CRO, de-a lungul timpului:

1 – Vânzările nu sunt totul. Dacă te axezi doar pe Sales, în orice mod și orice metodă, atunci pe termen lung respectivul business se poate duce spre faliment. Calitatea serviciilor prestate, rigurozitatea respectării propriilor reguli (comunicate de altfel clientului) trebuie să fie prioritare. Nu poți spune că livrezi o comandă în 24H și clientul să-și primească produsele în 7 zile. La fel, nu te poți lăuda cu cel mai mic preț, dar în fapt să fii la fel ca ceilalți din piață. CRO nu înseamnă doar vânzare ci și rate de retur ori de refuz mici.

2 – ROI sau ROAS definesc în mod constant succesul campaniilor PPC ori SMM, dar în efect Marketingul, prin tot mix-ul de unelte și ancore utilizate, are un impact mult mai mare decât un ROI pozitiv. Dar tot acest efect al Marketingului se face simțit pe termen lung. Asigură-te că analizezi ROI, ROAS, LTV, CAC, TP-CAC și restul parametrilor pe perioade mai mari de 3 luni de zile. Altfel vei ajunge în situația de a nu ști ce anume îți generează vânzările și tot ce derivă din asta. Pentru a face CRO trebuie să ai segmentările corecte, bazate pe metrici corect aleși.

3 – Prețul corect este mai important decât prețul cel mai mic. Dar pentru ca oamenii, clienții, să înțeleagă asta, trebuie să faci Marketing, nu doar PR, nu doar Advertising, nu doar Sales. Cănd ai făcut ultima dată o analiză de piață a nișei magazinului tău, ce cotă deține din această piață magazinul tău, ce plus valoare aduce magazinul tău în piață și la ce prețuri?

4 – Poți avea un magazin online impecabil construit, dpdv tehnic, respectând toate bunele practici ori standarde Ecommerce. Dar asta nu garantează un CRO bun. Pentru a ajunge la CRO trebuie să ai ce optimiza, adică trafic, adică oameni interesați să cumpere. Pe scurt, ai nevoie de promovare intensă, organică sau plătită. Este nevoie să investești. Cu cât vrei să câștigi mai mult, cu atât este nevoie de investiție mai mare. Și nu doar promovarea este necesară, ci și automatismele de lucru, managementul etc.

5 – Apropo de automatisme, nu căuta să automatizezi totul, ci doar ceea ce te ajută să optimizezi viteza de lucru și eficiența angajaților, nu căuta să înlocuiești angajații cu automatisme. Oricât de mult ai vrea, nu poți fi one-man show.

6 – Branding-ul, înțeles corect și aplicat la fel de corect, se poate dovedi cheia succesului în majoritatea cazurilor, afacerilor. Dar, Branding-ul este un consumator de resurse mai mare decât orice altă tactică de Marketing. Însă, Branding-ul, așa mare consumator de resurse, este esențial pentru un CRO bun.

7 – Muncă, multă muncă, răbdare și nervi de oțel. Dar și pricepere în ceea ce înseamnă Marketingul.

Leave A Reply

Navigate