Pe data de 11 iunie, Google anunta ca optimizarea din punct de vedere al design-ului unui site pentru dispozitivele mobile va deveni in viitorul apropiat un important factor de ranking in Google Search sau mai bine zis in SERP (pagina rezultatelor cautarii pe Google)!

Ieri, Google a decis sa implementeze deja acest factor de ranking, aratand inca o data ca la nivelul motorului de cautare aceasta perioada este una a schimbarilor masive!

Daca pana acum optimizarea designului unui site pentru dispozitivele mobile era doar un simplu criteriu de atractie si oferire de servicii clientilor de pe smartphone, tablete (etc) de ieri a devenit oficial ca Google si in curand si restul motoarelor de cautare vor tine cont foarte mult de optimizarea pentru mobil a unui site, adaptand algoritmii ce decid rezultatele in SERP astfel incat sa favorizeze site-urile optimizate pentru dispozitive mobile (evident, in accesarea din mobile/smartphone/tablete)!

Ce inseamna, in perceptia Google, Mobile SEO?

-Voi cita direct din indicatiile celor de la Google:

  • -Google a recomandat mereu ca webmasterii sa foloseasca cele mai bune practici in materie de webdesign, dar sa urmeze si tendintele in domeniu, acum aceste tendinte fiind responsive-webdesign, structurat si adaptat prin servirea a aceluiasi cod HTML tuturor tipurilor de dispozitive, dar si prin folosirea de codari CSS care sa decida si sa adapteze designul site-ului la dispozitivul de pe care site-ul este accesat (CSS Media Queries);
  • -daca folosirea de responsive-webdesign nu este cea mai buna optiune pentru a oferi utilizatorilor unui site o buna experienta in folosire, atunci Google accepta folosirea de varianta HTML diferita a unui site oferit in ”mobile”, chiar si prin redirectionarea spre un alt URL, insa numai daca varianta HTML oferita in ”mobile” respecta indicatiile Google

Cum implementarea acestui factor de ranking este inca la inceput, este de asteptat ca in urmatoarele luni de zile Google sa modifice sau sa adauge noi reguli pentru indeplinirea criteriilor de ”mobile optimized website”!

Se observa destul de clar, din indicatiile celor de la Google, ca in sfarsit responsive-webdesign a ajuns la maturitate si trebuie implementat pe majoritatea site-urilor (asta ca o paralela la ceea ce multi sustineau anul trecut, incurajand implementarea de responsive-webdesign, unul mult prea timpuriu, sarac in optiuni si care era mare consumator de resurse)!

Motivul pentru care Google a decis sa implenteze factorul de ranking numit ”Mobile” este acela ca directia spre care serviciile online se indreapta este una a internetului mobil, a serviciilor adaptate dispozitivelor mobile iar un website trebuie sa aiba o interfata usor de accesat si adaptabila tuturor dimensiunilor de display (afisare) de pe piata! La nivel teoretic, piata de servicii online mobile are un potential mult mai mare decat cea a serviciilor online servite pe desktop!

Referitor la tendinte in materie de webdesign se observa destul de mult directia sau modul cum vor arata website-urile in anii ce vor urma, tendinta fiind ”Retina Ready – Responsive- Webdesign”!

nota: Retina Ready =HIDPI Graphics = afisare corecta si eficienta a unui website pe dispozitive cu inalta rezolutie de afisare

Iata un exemplu de afisare Retina Ready:

imagine ne-optimizata pentru dispozitive de inalta rezolutie

retina-sample-avengers-normal

 

 

 

 

 

 

imagine optimizata pentru dispozitive de inalta rezolutie (Retina sau HIDPI)

retina-sample-avengers

 

 

 

 

 

 

 

 

Ambele imagini vor aparea in acelasi mod, fara nici cea mai mica diferenta intre ele, pe dispozitive ce nu sunt de inalta rezolutie! In schimb, pe dispozitive de inalta rezolutie de afisare (Retina Display sau HIDPI) imaginea optimizata va aparea foarte clar (si mult mai mare) pe cand imaginea ne-optimizata va aparea intunecata!

E doar un simplu exemplu! šŸ™‚

*surse:-SE Land si Google

*ps:- D-Petre are un concurs (pana pe 24 iulie 2013), la finalul caruia, castigatorul primeste un template WordPress Pro, Responsive!