Mobile Marketing. Zona Retail.

Un infografic interesant realizat de catre Dynmark, ce prezinta atat analiza de piata cat si predictii in ceea ce priveste marketingul online pe segmentul mobile.

Ceea ce mi-a atras atentia, si m-a amuzat intr-o oarecare masura, este ca 73% dintre consumatori prefera sa afle informatii de pe mobil chiar daca sunt in magazin si ar putea sa solicite acele informatii direct la ”sursa”! ­čÖé ┬áEvident, statistica se refera la marile magazine, mall-uri, etc.

O alta chestie interesanta este cea a marketingului prin sms, in diferitele forme ale acestei tehnici, rezultatele fiind destul de bune. Evident nu este vorba despre prostii MLM de tip #vivasms. :))

Apropo de campanii prin sms, pentru zona Retail, imi amintesc de o campanie Intimissimi in Italia, in care se oferea sansa de a obtine reduceri de pana la 20% la oricare dintre produsele aflate la vanzare, tuturor celor ce trimiteau sms catre anumite numere de telefon, indicate.  Evident, baza de date obtinuta mai apoi a fost folosita pentru loializarea celor care participasera la campanie si trimisesera sms-uri. Sigur, vorbim despre un brand de lenjerie intima care de-a lungul ultimilor 10 ani de zile a lucrat non-stop la capitolul loializare, lucru ce a dus in  prezent la dorinta consumatorilor de a nu pierde vreo oferta sau produs nou si de a fi mereu la curent cu noutatile. De altfel tocmai pentru asta a fost folosita baza de date colectata in urma campaniei, consumatorii primind periodic informatii despre ofertele Intimissimi.

Insa, repet, este vorba despre o companie care atunci cand desfasoara o campanie de marketing o desfasoara pe toate segmentele, de la online pana la reconfigurarea magazinelor si redecorarea acestora, fapt ce implica niste costuri destul de mari. In plus, la campanie participa mai mult de 90% dintre ”franchizeri”, cunoscut fiind ca forta Intimissimi sta in faptul ca au unul dintre cele mai performante sisteme de franchizing din lume.

Acesta este infograficul:

lrg_info_retailmarketing

1 Comment

Leave A Reply

Navigate