Una dintre cele mai usoare metode de a-ti da seama de cat de mult interes starneste un anumit topic este evident sa urmaresti statisticile si datele publice disponibile in Google Search. Nu e nevoie de software separat, nu e nevoie de setari speciale, ci pur si simplu e suficient sa urmaresti niste grafice care sunt actualizate in permanenta de Google ca rezultat al activitatii utilizatorilor motorului de cautare.

Cat de mult interes prezinta Romania pentru utilizatorii online din intreaga lume?

Nu foarte mult, desi in ultimile saptamani datorita protestelor #salvatirosiamontana se observa un trend ascendent.

Insa, per total, analizand sablonul evolutiei din 2004 si pana in prezent se observa ca Romania nu numai ca se zbate cumva in anonimat, dar mai mult de atat, din luna mai 2010 Romania este in cadere libera, fiind mai jos chiar si decat era in 2004. Este vorba bineinteles de cautari pe Google ale cuvantului Romania sau termeni inruditi (gen: capital of romania).

Analizand in profunzime graficele se poate observa ca in Google Search, termenul Romania vine cel mai des folosit tot de catre utilizatorii din Romania, ba’ un GTA Romania, ba’ un Facebook Romania, ba’ un Youtube Romania, fiind termeni populari la nivel regional (dar sa zicem ca e cumva normal). Apropo de regional, Bucuresti (Bucharest) este ‘subregiunea’ din Romania ce starneste cel mai mare interes, conform datelor existente, avand cota 100, adica ”high interest”.

Printre cei mai populari termeni folositi de utilizatorii online din intreaga lume, atunci cand cauta informatii despre Romania, se regasesc:
-romania map
-bucharest
-bucharest romania
-map of romania
-time of romania
-romania capital
-google romania

Personal toate datele astea ar trebui sa dea de gandit multora, in special marketerilor (mai ales acelora ce apeleaza la campanii pline de ”patriotism”). In aceeasi masura datele ar trebui sa fie folosite si de catre Ministerul de Turism sau agentiile de turism pentru a avea date reale despre interesul pe care-l are Romania din partea utilizatorilor de online din intreaga lume.

Motivul? -Turismul la nivel international se bazeaza enorm de mult pe informatiile online, de la disponibilitate oferte, locuri interesante, informatii utile pana la capacitatea de a atrage interesul turistilor (marketing & advertising), ori daca acest capitol este ignorat nu trebuie sa mire pe nimeni de ce si turistii straini in marea lor majoritate habar nu au cat de mare si frumoasa este Romania.
Si poate nu ar strica sa se orienteze si companiile pe o promovare asociata cu termenul ‘romania’.

*bineinteles datele sunt relevante in masura in care pretindem ca Romania este un brand si ca ”noi” lucram intens la dezvoltarea acetui brand, de tara.