Google SERP

Saptamana aceasta a fost una a marilor miscari de ranking in Google SERP. Nu se stie clar din ce motive, ceea ce pe multi i-a derutat.

In principiu, pentru ca Google SERP se bazeaza acum pe noul algoritm Hummingbird, un algoritm creat pentru a spori valoarea web-ului semantic, multe site-uri au cazut sau cad in ranking in SERP, chiar daca teoretic nu ar fi trebuit s-o faca.

Realitatea este ca (si am tot repetat), in web-ul semantic si in noul Google SERP, conteaza foarte mult optimizarea on-page ori daca aceasta optimizare onpage nu exista iar rankingul unei pagini se bazeaza doar pe linkbuilding atunci e normal sa existe caderi in ranking.

Optimizarea SEO pentru un ranking de top in Google SERP, acum, tine foarte mult cont de datele structurate existente pe acea pagina, date ce ajuta la identificarea tipului de continut, la atribuirea unui autor si a unui proprietar al continutului. In plus de asta, trebuie sa exista o buna optimizare meta, sa nu se mai apeleze la metode de keyword-stuffing sau hidden-content.

Practic, paginile ce respecta regulile obtin rapid pozitii de top, restul cad in ranking si ajung pe pozitii codase. Sigur, exista si exceptii, insa acestea sunt date doar de interogarea si ortografia din interogare a utilizatorului.

Google Search se foloseste acum si de Opengraph Metadata (date structurate de identificare pentru Facebook, Twitter si Google Plus) dar si de Dublin Core Metadata, care deasemenea conteaza enorm de mult, pentru definirea, identificarea si descrierea paginii, plus ora de publicare, autorul etc. Am mai vorbit despre ”aprecierea fata de continut” si cum fiecare like, tweet, +1 conteaza in final la identificare si asumare a continutului (nu in ranking, totusi).

Insa, una peste alta, nu trebuie sa se uite un lucru, Google Search astazi functioneaza dupa un criteriu simplu, in principal:

-cat de proaspat, de relevant si de calitativ este continutul unei pagini. (va depinde mai apoi evident de interogari si altele)

Apoi, nu trebuie sa fim naivi, nu poti sustine si nici crede ca odata prinsa o pozitie de top in ranking, o vei si mentine ani de-a randul, tocmai datorita acelui principiu simplu de mai sus.

Cat despre ranking in Google SERP, cel mai bine se verifica pozitia in ranking a unui cuvant cheie in Google Webmaster. Mai exista si metoda incognito-browsing, dar cum cookieurile sunt peste tot iar browserele sunt incarcate de extensii este posibil ca una dintre ele sa desconspire si sa nu mai fie chiar incognito-browsing.

Stiu, e mai usor pentru multi sa zica ”SEO a murit”, decat sa invete lucruri noi, cum ar fi lucrul cu date structurate sau si mai bine, sa incerce sa citeasca politica Google pentru indexare si ranking. SEO nu a murit, dimpotriva, insa este destul de clar ca pacalicii care pana mai ieri pretindeau a fi specialisti, au zilele numarate in aceasta activitate.

*Articol pornit de la o discutie de pe webmasterworld.com, unde multi considera o anomalie a algoritmilor Google faptul ca site-urile lor au cazut in ranking in Google SERP, saptamana aceasta.