Tocmai cand credeam ca discutiile despre linkurile platite si advertoriale tinde sa se mai domoleasca putin, pentru ca in fond algoritmii Google sunt destul de sever setati inca de anul trecut, iata ca apar niste explicatii despre cum trebuie tratat acest aspect. Explicatiile vin cu dedicatie pentru webmasteri si bloggeri, direct din partea Google, prin vocea lui Matt Cutts, seful departamentului echipei Webspam.

Sigur, Matt Cutts a vorbit iarasi foarte alambicat parand ca ocoleste subiectul, insa esenta a ceea ce a vrut sa spuna a fost subliniat destul de bine prin faptul ca a repetat cateva fraze, tocmai frazele care ne intereseaza pe toti.

Pe scurt, daca nu veti intelege ce povesteste Matt Cutts, din clip reies urmatoarele:

-web-ul semantic (web 3.0) inseamna si ca robotii Google pot interpreta textul, citindu-l efectiv la fel ca orice utilizator uman sau aproximativ la fel, ori daca in textul citit se observa un anume sablon atunci exista o foarte mare probabilitate ca linkurile din acel text sa fie considerate platite.

 linkurile platite si advertorialeEvident, mi se pare, ca Google are deja sabloane construite pentru a incadra textele indexate si mai ales linkurile din respectivele texte. In exemplul lui Matt Cutts, robotii Google pot considera linkuri ”de buna credinta” acele linkuri dintr-un articol in care apar cuvinte de genul „am primit cadou” sau „am primit pentru review”, insa pot penaliza sau chiar pot sa nu acorde deloc link-juice acelor linkuri dintr-un articol ce se incadreaza intr-un sablon ce denota faptul ca linkurile au fost cumparate. Imi e greu sa-mi dau seama care e acel sablon, insa banuiesc ca frecventa publicarii de articole cu linkuri spre terti (a se intelege site-uri ce vand servicii sau produse) face parte din el, la fel cum bineinteles si numarul de linkuri din articol tintite spre unul si acelasi domeniu sunt esentiale. Asta ar fi, inca o data, un motiv ca bloggerii sa renunte la linkurile din advertoriale. In plus, mare parte din utilizatorii de online au inceput de foarte mult timp sa ignore tot ce inseamna linkurile platite si advertoriale iar daca respectivul continut este ignorat si de Google atunci….

-se pare ca practica de buna credinta a publicatiilor media dar si a bloggerilor de a semnaliza scopul unui articol ca fiind publicitar prin adaugarea unei litere in titlu, de genul P sau A, nu este tocmai potrivita.

Mult mai indicat este sa fie folosite cuvinte de genul „advertorial, articol sponsorizat, continut sponsorizat, review sponsorizat” fie in etichetele articolului, fie in categoria in care este incadrat. Asta pentru ca atat etichetele cat si categoriile sunt indexate de catre Google iar robotii pot incadra corect articolul astfel incat nici blogul pe care apare articolul dar nici beneficiarul sa nu aiba de suferit (prin penalizari, ne-acordare de linkjuice ori pur si simplu neindexare)

-ideea generala a tot ceea ce spune Matt Cutts despre linkurile platite si advertoriale este ca bloggerii si webmasterii trebuie sa „declare” tipul de continut pe care-l servesc, asta insemnand ca acel continut trebuie creat in asa forma incat sa nu se incadreze in sablonul lor de linkuri platite.

Fie ca se face un review unui serviciu sau produs, fie ca se povesteste experienta dobandita in urma utilizarii unui serviciu sau produs, fie ca pur si simplu se anunta o stire sau bloggerul solicita o discutie pe baza unui serviciu sau produs, continutul trebuie sa fie format in asa fel incat linkurile sa para a fi naturale, nu platite. Imi vine in minte acum, practica linkurilor de tip referal catre magazine online, in articole formate cu alt scop decat cel de review, care bineinteles nu este agreata de Google si din cate am inteles este penalizata, cu penalizari aplicate destinatarului, nu „expeditorului”.

Cam atat despre linkurile platite si advertoriale, insa astept si completari de la voi dupa ce veti termina de vizionat clipul.