In urma cu ceva timp citisem pe blogul amicului Davide Licordari un articol prin care el analizase nivelul de prezenta in Social Media al celor 8 sfert-finaliste din Liga Campionilor la fotbal!

Cum o re-publicare a articolului sau nu si-ar avea rostul, am ales sa dezvolt ideea si sa analizez prezenta in Social Media a echipelor din Liga 1!

Nu voi face un clasament special ci voi respecta intocmai clasamentul existent al Ligii 1, dupa desfasurarea etapei cu numarul 26, adica la ora scrierii acestui articol!

Trebuie sa recunosc ca voi pune accentul pe prezenta pe Facebook, asta si pentru ca pe Twitter doar cateva echipe sunt prezente si chiar si acestea au o prezenta extrem de slaba acolo! Despre alte retele de socializare nici nu poate fi vorba, de unde deducem ca departamentele de marketing si advertising ale cluburilor de fotbal din Liga 1 lucreaza doar pentru vanzarea de bilete, cu mici exceptii, si pentru nimic altceva!

Clasament Liga 1 – numar de fani pe Facebook pe pagina oficiala

  • 1 – Steaua Bucuresti – 363557 fani (pagina intretinuta si actualizata frecvent)
  • 2 – Petrolul Ploiesti – 56490 fani (o pagina neactualizata si complet neintretinuta)
  • 3 – Astra Giurgiu – 8009 fani (o pagina neactualizata si complet neintretinuta)
  • 4 – Pandurii Targu Jiu – 26511 fani  (o pagina neactualizata si complet neintretinuta)
  • 5 – Dinamo Bucuresti – 136749 fani (pagina intretinuta si actualizata frecvent)
  • 6 – Fc Vaslui – 64111 fani (o pagina neactualizata si complet neintretinuta)
  • 7 – Rapid Bucuresti – 178871 fani (o pagina neactualizata si complet neintretinuta)
  • 8 – CFR Cluj – 18978 fani (pagina intretinuta si actualizata frecvent)
  • 9 – Fc Brasov –8782 fani (pagina intretinuta si actualizata frecvent)
  • 10- Gaz Metan Medias – 2738 fani (pagina intretinuta si actualizata frecvent)
  • 11 – Otelul Galati – 28248 fani (pagina intretinuta si actualizata frecvent)
  • 12 – U Cluj – 22490 fani (pagina intretinuta si actualizata frecvent)
  • 13 – Viitorul Constanta  – 1722 fani (pagina intretinuta si actualizata frecvent)
  • 14 – Ceahlaul Piatra-Neamt – 5135 fani (pagina intretinuta si actualizata frecvent)
  • 15 – Concordia Chiajna – 1131 fani  (pagina intretinuta si actualizata frecvent)
  • 16 – CSMS Iasi – 5960 fani  (pagina intretinuta si actualizata frecvent)
  • 17 – CS Turnu Severin  – 1834 fani (pagina intretinuta si actualizata frecvent)
  • 18 – Gloria Bistrita – 12851 fani (o pagina neactualizata si complet neintretinuta)

De remarcat faptul ca marea majoritate a paginilor nu sunt create si administrate de societatile sportive ci de suporteri, in plus de asta exista extrem de multe pagini neactualizate, cu designul specific Facebook-ului anului 2010!

Nu voi comenta prea mult ignoranta celor ce se ocupa de departamentele de marketing si advertising ale respectivelor cluburi, in fond fiecare-si administreaza cum crede de cuviinta afacerea!

Ca fapt divers, neincluse in top pentru ca acum nu sunt in Liga 1:

  • -Universitatea Craiova – 73365 fani (pagina intretinuta si actualizata frecvent)
  • -Poli Timisoara – 10355 fani(pagina intretinuta si actualizata frecvent)
  • -UTA Arad – 6784 fani(pagina intretinuta si actualizata frecvent)
  • -FC Arges –16620 fani (pagina intretinuta si actualizata frecvent)

Se observa destul de clar ca desi oficial nu mai exista de mai bine de un an de zile, Universitatea Craiova continua sa fie in top 3 cele mai iubite echipe de fotbal din Romania, chiar si pe Facebook!

Si pentru ca vorbisem de Liga Campionilor, iata cum a era situatia in faza sferturilor de finala:

calcio-2

 

In incheiere, ca o mica sugestie pentru cei ce conduc departamentele de marketing ale cluburilor de fotbal romanesti, voi mai completa doar cu exemplul AC Milan, ce numara mai mult de 15 milioane de fani pe Facebook si care are oameni desemnati special pentru departamentul Social Media! Efectul acestei directii abordate de AC Milan, si nu numai, se resimte azi in cresterea cifrei de afaceri generata de vanzarea de articole sportive, produse cu insemnele clubului, marketing derivat etc..! Fani din intreaga lume pot cumpara online din magazinul oficial al AC Milan iar asta inseamna profit pentru club, profit ce ulterior este investit in centrele de copii si juniori, in echipa de seniori s.a.m.d.! 🙂

 

2 Comments

  1. BiancaBadea spune:

    La cat de praf in fotbalul la noi tu te astepti sa aiba departamente de marketing mai bune?:))

Lasă un răspuns