Asteptati o actualizare de Pagerank?
S-ar putea s-o asteptam mult si bine, pentru ca din cate se pare, Google nu va mai face publice datele privind Pagerank-ul site-urilor web.
Foarte multe speculatii in acest an pe baza Google Pagerank, cateva actualizari anuntate si totusi nerealizate, predictii juste insa ramase doar la stadiul de simple presupuneri. Totul din cauza faptului ca unealta cea mai importanta de care depindea publicarea datelor Google Pagerank nu mai functioneaza iar cei de la Google nici nu vor s-o repare.
In tot acest timp, Google Pagerank a fost actualizat in permanenta, asta desi nimeni in afara de cei de la Google nu a stiut despre aceste actualizari iar site-urile web au ramas (public) cu Pagerank-ul pe care-l aveau in ianuarie 2013.
Desi multi prevad faptul ca Google va renunta in cele din urma la Pagerank, eu sunt de parere ca Google doar si-a ascuns datele de evaluare, Pagerank-ul adica, in incercarea de a mai stopa din link-spam pe web.
Nu cred ca Google va renunta la Pagerank, cel mult se vor limita la o singura actualizare de date publice, anuala, insa imi e greu sa cred ca vor renunta la un algoritm de care depinde o multime de unelte de expertiza si audit. Ori, daca s-ar intampla asta, domeniul SEO va fi aruncat in haos, nici un alt algoritm existent pe piata nu e capabil si nici nu e recunoscut ca o ”autoritate” de catre webmasteri sau specialisti SEO.
Tocmai din cauza asta, nu cred ca Google Pagerank va disparea, chiar daca acest algoritm nu mai este de mult un factor principal de ranking in SERP.
Sigur, pe piata exista optiuni precum algoritmii MOZ (pagerank, domain rank, domain authority, page authority) sau cei ai Majestic SEO (trust flow, citation flow) pe care specialistii se pot baza, insa prevad o multime de divergente si neintelegeri, mai ales ca acesti algoritmi sunt creati tot de catre specialisti SEO (terta parte), si nu de catre Google, adica de catre o autoritate teoretic impartiala. In plus de asta, toti acesti algoritmi sunt derivati din Google Pagerank.
Pentru a va da seama de ce nu ma bazez foarte mult pe algoritmii MOZ sau Majestic, iata un exemplu concludent:
-site-urile de gen blogulmeu.wordpress.com vor avea un Domain Authority de 100, in timp ce blogulmeu.ro cu greu ar putea ajunge la 55-60. Motivul fiind bineinteles autoritatea maxima de care beneficiaza platformele web, gen wordpress.com, blogger.com, tumblr. Solutia aici ar fi ca specialistii sa se bazeze pe Page Authority la nivel de homepage, pentru a duce algoritmul la un element comun de calcul.
-algoritmii Trust Flow si Citation Flow sunt buni, insa nu pot fi de incredere, pentru ca modul lor de concepere este unul ce favorizeaza tocmai retelele de linkuri. Ori asta seamna a spam.
In final ramane intrebarea:-daca Google Pagerank dispare, pe ce s-ar putea baza specialistii SEO in audit si evaluari ale site-urilor web?
Singurul raspuns care-mi vine in minte acum:-combinarea datelor algoritmilor MOZ si Majestic, cel putin pana va aparea o alta solutie.Iar asta seamana a expertiza Stake TAG, doar o parte din ea desigur, expertiza/ecuatie facuta acum un an de zile (pam, pam 😀 ).