Un super-infografic, cu foarte multe informatii utile! Specialistii de la Search Metrics au realizat un studiu gigant in ultimile saptamani cu scopul de a descoperi care sunt adevaratii factori de ranking in functie de care cel mai mare motor de cautare online, Google, afiseaza rezultatele in SERP!

Daca de regula o analiza la nivel SEO si SE Ranking se face luand in considerare foarte mult algoritmii si recomandarile specialistilor Google (sau alt motor de cautare), de aceasta data analiza a fost facuta in sens invers, unul mult mai corect de altfel prin prisma relevantei rezultatelor!

Specialistii de la Search Metrics au selectat un esantion de 300.000 de adrese url care ofera rezultate de prima pagina in cautarile pe Google!

Au fost urmarite in principal elementele comune pe care acele site-uri le au, proprietati particulare care sa fie asemanatoare!

Ce au descoperit? Iata cateva dintre cele mai importante date statistice relevate de acest studiu si anume ca site-urile care reusesc sa domine pozitiile de top pe primele pagini SERP ale Google, au in comun urmatoarele:

-aproape toate paginile de brand sufera la capitolul optimizare SEO on-page dar au o foarte buna structura de linkuri externa si in plus primesc si semnale ”sociale” care compenseaza lacunele de optimizare SEO;

-Google +1, Facebook Like & Share, Pinterest si Tweets, conteaza foarte mult ca factori de ranking;

-numarul de backlinkuri conteaza foarte mult, nefiind important daca acestea sunt dofollow sau nofollow, insa conteaza foarte mult ancora text;

-folosirea de cuvinte cheie ne-naturale, fac ca paginilor ce contin acele cuvinte sa li se scada din valoare;

-lungimea adresei url conteaza foarte mult, la fel de mult contand si pozitionarea cuvantului cheie in titlu;

-sublinierea cuvantului cheie cu H1 influenteaza negativ pozitionarea unei pagini in SERP, sublinierea cu H2 influenteaza insa pozitiv;

-numarul de cuvinte din continutul paginii (content area) influenteaza enorm de mult afisarile in SERP, de altfel se pare ca pentru a fi siguri de o afisare in prima pagina SERP, continutul unei pagini trebuie sa fie in medie de 576 de cuvinte, combinat cu fisiere media (video, audio sau imagine);

-numarul de imagini din continutul unei pagini (content area) nu influenteaza afisarea  in SERP decat extrem de putin si numai in cazuri singulare;

-pozitionare cuvintelor cheie in pagina, adica in zona de continut este mult mai eficienta decat folosirea lor in varianta pentru roboti (meta);

Tot studiul celor de la Search Metrics a reusit sa demonteze mai multe mituri din domeniul SEO, primul fiind folosirea cuvantului cheie in adresa url, descoperindu-se ca de fapt aceasta tehnica influenteaza extrem de putin afisarea in SERP!  Un alt mit este cel al linkurilor nofollow si dofollow, dovedindu-se ca acestea au valoare aproximativ egala in afisarea unei pagini in SERP!

Deasemenea, un alt fapt important a fost relevat de studiul celor de la Search Metrics si anume ca Google +1 este deja o unealta mult mai importanta decat oricare din cele oferite de Facebook, pentru pozitionarea in SERP!

In incheiere, se pare ca exista foarte multe date care indica faptul ca daca Google Plus va continua pe aceeasi linie de evolutie, pana cel mai tarziu in 2016 va depasi Facebook, dar asta ramane de vazut!

Acesta este infograficul!

Google Search Engine Ranking Factors 2013

Search Ranking Factors 2013