Scandalul izbucnit recent, şi care are în prim plan anumiţi producători de Smart TV, cred că va fi o lovitură dură în ceea ce priveşte încrederea clienţilor în astfel de dispozitive. Scandalul a pornit deja pe două direcţii, prima fiind faptul că dispozitivele trimit inregistrari audio spre serverele producătorilor (cu comenzile vocale ale utilizatorilor) iar a doua fiind reclamele ce blochează emisiile TV.
Pe de altă parte, scandalul în care acum sunt prinse Samsung, Panasonic şi alte companii producătoare de Smart TV, se poate transforma cu uşurinţă într-o isterie globală. Pentru că, nu-i aşa, nu doar Smart TV-urile au funcţii de comandă vocală.
Revenind la topicul subliniat în titlu, mi se pare o tactică cel puţin invazivă de a face marketing inbound prin Smart TV. Şi mă refer aici îndeosebi la reclamele care întrerup emisii de canale, aplicaţii instalate care printre altele servesc şi reclame. Mi se pare invazivă (chiar ilegală) metoda asta pentru că în primul rând utilizatorul de Smart TV a plătit pentru dispozitiv, plăteşte pentru internet şi alte servicii.
Subliniez: – trebuie făcută diferenţa între marketarea utilizatorilor online ce folosesc Smart TV ca dispozitiv, în navigarea lor, şi restul utilizatorilor, care nu folosesc dispozitivul pentru navigare online (fie doar şi temporar).
Ca o comparaţie cu mediul desktop/laptop/smartphone/tabletă:
DA: marketarii utilizatorului atunci când foloseşte servicii online
NU: marketarii utilizatorului când nu foloseşte aceste servicii, invadandu-i desktop-ul/laptopul/s.a.m.d cu reclame
Tocmai această regulă au încălcat-o Samsung, Panasonic şi alţi producători. Altfel, ne putem trezi în viitorul apropiat că vom fi marketati în propriul pat, deşi patul nu e conectat online şi nici nu folosim vreun device conectat online.
Despre partea cu trimisul înregistrărilor audio cu comenzile vocale ale utilizatorilor, mi se pare o la fel de mare tâmpenie (şi abuz). Şi nu mai explic de ce, pentru că e lesne de înţeles.
*Citeste si alte articole pe topicul Marketing Online.