Dupa cum probabil multi dintre voi stiti, aceste ”timpuri” contemporane noua, consemneaza migrarea web-ului dinspre era 2.0 spre era 3.0, adica dinspre web-ul caracterizat de interactiunea cu continutul spre web-ul creatorilor de continut!
Google pare a fi de departe artizanul principal al acestei mutari masive, asta pentru ca tot ceea ce a facut in ultimii doi ani de zile nu a insemnat nimic altceva decat pregatirea unui ”decor” ideal pentru web-ul semantic, asa cum pur tehnic este numit web 3.0! Evident, multe alte ”nuclee” web au urmat pasii Google si au dezvoltat in aceeasi directie, indiferent ca a fost vorba despre Facebook, Linkedin, Bing sau Twitter, insa nici o alta companie nu a investit/crezut atat de mult in web-ul semantic precum Google! Pentru multi, web-ul semantic este deja sinonim cu monopolul gigantului american, asta pentru ca deja este lider autoritar pe piata serviciilor web, insa nu despre asta voi vorbi azi!
Un nou pas spre un web 3.0 complet functional!
Tot de la Google vine si acest nou pas, prin prisma a ceea ce se numeste ”real-time search” si care nu inseamna nimic altceva decat inglobarea temporara (nu se stie exact segmentul de timp) in rezultatele servite in urma cautarilor si a update-urilor de continut/noutati/stiri de pe Facebook, Twitter sau MySpace (cu timpul vor fi incluse evident si alte retele de socializare)! Ceea ce incearca Google sa implementeze este sinonim cu o revolutie la nivel de search-engine, asta pentru ca in cautari, pe pagina SERP (pagina rezultatelor) va exista o sectiune unde vor fi afisate numai rezultate de pe retelele de socializare, ceea ce inseamna ca gigantul motor de cautare va cerceta o baza de date si mai mare (de cel putin 4 ori mai mare) pentru a oferi rezultatele cele mai concludente!
In termeni strict de specialitate!
Ceea ce incearca Google sa implementeze (si se pare ca va reusi, doar Twitter fiind ”contra” pana acum) va afecta serios tot ceea ce inseamna SEO!
Ce inseamna?
-optimizarea SEO va fi mutata si pe Social Media, de fapt serviciile SEO doar pentru website-uri vor deveni banalitati in comparatie cu cele din SM.
-backlinkurile, baza a ceea ce inseamna optimizare SEO facuta corect, in prezent, nu vor mai avea un impact atat de mare, de fapt specialistii considera ca impactul va fi unul redus pana spre zero, asta in conditiile in care continutul livrat in rezultatele cautarilor va depinde in foarte mare masura de cat de nou este si de cat de apreciat este pe reteaua de socializare de unde vine servit!
-Meta si optimizarea meta (descriere si cuvinte cheie) care acum sunt aproape ignorate de Google vor deveni extrem de utilizate! In prezent, doar Bing, Yahoo si Ask folosesc algoritmi ce indexeaza continutul Meta in totatilitate (titlu, descriere, cuvinte cheie), Google in schimb preluand doar descriere meta principala (site-wide) si titlul-meta de pagina!
-retelele de socializare vor deveni un adevarat camp de lupta in care creatorii de continut vor fi vedetele! Asa cum stiti, la nivel de retele de socializare, in proportie de doar 20-25% vorbim despre creare de continut, restul fiind update (actualizare) sau distribuire de continut!
SEO nu va muri, dimpotriva, va deveni si mai complex!
Era de asteptat, de fapt inca de cand a fost anuntat Author Rank-ul si de cand au fost implementate datele structurate, se stia ca toti cei care lucreaza la nivel de SEO vor trebui fie sa se adapteze, fie sa se reprofileze!
In incheiere!
Google a servit, Facebook rasplateste! In urma cu mai bine de o luna de zile, Facebook, cea mai mare retea de socializare lansa Facebook Home, a super-aplicatie pentru smarthphone-ul ce ruleaza pe sistem de operare Android! Dincolo de entuziasmul unora, de succesul sau insuccesul aplicatiei, a fost ignorata aproape deliberat asocierea, aproape incredibila acum 2 ani, intre cei doi colosi web!
Astazi, se intelege si mai mult ratiunea acelei asocieri, mai ales ca Facebook a zis deja da la noul ”real-time search”, dupa ce cu mai bine de 2 ani in urma respinsese orice indexare de continut de pe profilurile utilizatorilor sai! Sigur, nu va speriati, nu inseamna ca acum indiferent de dorinta utilizatorului Facebook va permite indexarea continutului creat sau distribuit de acesta, de catre Google, ci ca va oferi sansa de a-l lasa pe utilizator sa aleaga! In prezent, doar adresa de profil/pagina Facebook este indexata de catre Google!
Sunt curios daca Yahoo si Bing pot tine pasul cu mutarile astea! 🙂