In cursul zilei de ieri unul dintre cei mai apreciati analisti de la Google, John Mueller, a spus ca gigantul motor de cautare nu se bazeaza pe Google Authorship pentru rankingul rezultatelor in SERP.

Vestea a venit cumva ca o lovitura pentru toti aceia care considerau contrariul si care mai bine de 2 ani de zile au sustinut ca Google Authorship influenteaza direct rankingul rezultatelor in SERP pe Google.

Nu prea am inteles de ce toata isteria si discutiile interminabile, de ce foarte multi specialisti au ”strigat la unison” ca daca Google nu se bazeaza pe Authorship in ranking pe SERP, atunci acest algoritm este inutil si mai mult de atat, ca munca webmasterilor de a implementa Authorship nu este necesara.

Ca de obicei, adevarul este undeva la mijloc. Google nu a sustinut niciodata ca Authorship influenteaza rankingul in SERP, insa analizele asupra rezultatelor in SERP au demonstrat mereu contrariul, insa intr-un sens logic.

Practic Google Authorship diferentiaza continutul publicat de autori asumati (ce detin Authorship) de restul continutului afisat in SERP, acordandu-i mai multa credibilitate. Dar, in ranking, Google Authorship nu are valoare clara, in sensul ca nu reprezinta un factor esential pe care motorul de cautare sa se bazeze atunci cand ordoneaza rezultatele in SERP. Mai exact, rezultatele in SERP  sunt ordonate in functie de ceilalti algoritmi ai Google Search, insa si in functie de situatie (search query) si relevanta, ceea ce inseamna ca indiferent daca un site are sau nu Authorship implementat, daca are continut relevant pentru cerinta utilizatorului atunci acel site va ocupa pozitii fruntase in SERP.

Este Google Authorship inutil? -Nu, in mod clar nu!

Utilitatea Google Authorship nu a fost niciodata una care sa depinda de rankingul in SERP. De la evitarea penalizarilor pentru continut duplicat (furat) de alte site-uri pana la dobandirea si cresterea valorii (si increderii) unui autor ce are Authorship asumat si care ajuta sa fie recunoscut in SERP mult mai usor de catre utilizatorii de Google Search, demonstreaza ca Google Authorship este foarte util.

Google Authorship nu este factor de ranking dar influenteaza ordonarea rezultatelor  numai in functie de relevanta si situatie (cerinta).

Utilitatea cea mai mare, insa, a Google Authorship, este datorata faptului ca este parte componenta a Publisher Rank si Author Rank, doi dintre algoritmii a caror implementare este asteptata de ceva vreme (aproape un an si jumatate).

____

Evident, supararea multora vine din cauza ca au considerat Authorship-ul suficient pentru a ocupa pozitii de top in ranking pe SERP, indiferent de continutul site-ului, indiferent de relevanta pe care acel continut o are cu cerinta din Search.

Interesant este ca desi lucrurile au fost clare, mereu, a fost preferabil de catre multi sa dea crezare la tot felul de teorii si zvonuri ce nu aveau nicio legatura cu adevarul.

*mai multe info