Spuneam nu cu mult timp in urma ca Google a devenit din ce in ce mai preocupat de publicitatea mascata si de vanzarea propriu-zisa de linkuri! De fapt chiar Matt Cutts, unul din inginerii coordonatori ai Google Webmaster Central avertiza ca vor fi sanctionate foarte aspru, chiar si blocate, site-urile ce vand linkuri sau pe care exista articole SEO unde exista mai mult de 2 linkuri spre acelasi domeniu!

Ca  o noutate, Google vizeaza in perioada urmatoare sa monitorizeze mai atent si sa elimine din index-ul web propriu paginile cu continut editorial menite sa fie cu rol de publicitate!

Ati ghicit, Google vizeaza acum si advertorialele! Oarecum neasteptat as spune, dar de inteles pe de alta parte!

Ce anume vizeaza Google?

Nu va ganditi ca Google ar fi impotriva vanzarii de advertoriale pe site-uri/bloguri, dimpotriva, numai ca au observat ca numarul advertorialelor a crescut foarte mult in ultimul timp si ca acestea au inceput sa ”deranjeze” foarte mult experienta celor ce folosesc motorul de cautare!

Cum marketingul se bazeaza pe o buna anticipare a dorintelor/nevoilor clientilor, advertorialele scrise au urmat niste indicatii clare, niste cuvinte cheie fixe, care toate combinate in mod direct proportional cu numarul lor, au inceput sa saboteze foarte mult calitatea informatiei livrata spre indexare!

Google vizeaza definirea clara a articolelor pur informative separat de restul, adica de advertoriale si articole SEO!

Ce vrea sa insemne?

Practic toti bloggerii si freelancerii, deopotriva cu publicatiile online, care scriu si vand advertoriale dar si articole SEO vor trebui sa le separe de restul articolelor, pe propriile bloguri/site-uri!

Fie prin crearea de categorii proprii cu descrieri elocvente in care sa fie incluse advertorialele si articolele SEO, fie prin mentionarea direct in pagina ca articolul este advertorial!

Solutia asta ar fi una ”intre si intre” adica va fi una de mijloc, care sa respecte in mare masura regulile Google dar care sa pastreze si oarecum intacta structura unui site!

Ideea principala pe care o doreste implementata Google este ca fiecare site/blog sa aiba un subdomeniu separat unde sa publice continutul ”sponsorizat” ori cum acest lucru nu este la-ndemana tuturor, o solutie de compromis precum cea de mai sus va fi acceptata, asta in masura in care este aplicata!

Ca orice firma si Google isi respecta clientii, tocmai de aceea incearca sa ofere servicii de calitate tinand cont si de restul celor ce castiga din online!

Penalizari!

La momentul scrierii acestui articol Google a trecut deja la penalizarea mai multor publicatii online de calibru, in special a celor ce au continut promovat prin Google News, prima vizata fiind Washington Post! Cum penalizeaza e simplu, nu vor mai aparea in Google News!

De altfel, daca cei de la Washington Post nu ar fi facut o mare prostie zilele trecute, incercand promovarea de continut sponsorizat prin intermediul Google News, totul ar fi fost foarte fain si azi iar o luare de atitudine din partea Google nu ar fi avut loc, insa cum de regula ”cei mari” sunt si cei care incalca regulile asa si cu publicatia mai sus amintita!

Care a fost de fapt problema iscata de Washington Post?

Simplu, cei de la publicatia americana au vandut un guest-post catre o firma (CTIA)! Practic cei de la firma au platit o anumita suma pentru a putea avea continut publicat pe Washington Post, editia online- guest-post adica! *stiu inca mai credeti ca guest-posturile nu sunt si pe bani si sunteti uimiti sa aflati acum desi vi s-a tot repetat in ultimile luni de zile cum sta treaba cu guest-posturile!

Linkurile de afiliere sunt si ele vizate!

Era normal, as zice, ca acest gen de linkuri sa scape neafectat in vreun fel de masurile Google, insa aici nu sunt mari schimbari! Practic cei de la Google au cerut deja tiparele de linkuri scurte pe care le servesc marii marketeri prin afiliere (Viglinks, Skimlinks, Text Link Ads, Amazon, Chitika etc…) si in foarte scurt timp se vor asigura ca respectivele linkuri nu vor aparea in index-ul web, neafectand practic pe nimeni si pastrand curatenia!

Pe scurt, schimarile impuse de Google:

*Se recomanda pentru toate site-urile si blogurile care au continut de forma :-sponsorizat, advertoriale, articole SEO, afiliere, promotional, materiale de marketing

  • -separarea continutului de restul articolelor pe un subdomeniu exclusiv dedicat lor care sa nu fie trimis spre index-ul Google!
  • -separarea pe propriul site/blog a respectivelor articole prin intermediul categoriilor proprii de restul articolelor, pentru ca mai apoi categoriile de articole cu continut sponsorizat sa nu fie trimise spre index-ul Google (fie prin blocare in robots.txt, fie prin crearea de sitemap doar pentru continutul ne-sponsorizat)
  • -mentionarea in articol ca acel continut este unul sponsorizat

Oricare din solutiile de mai sus este la fel de buna!

Cine va pierde?

Usor de spus, speculantii vor pierde, probabil si cei cu concursuri de advertoriale sau campanii Social Media desfasurate pe bloguri si publicatii online nerespectand regulile de mai sus! Ramane de vazut cine se va mai implica in astfel de initiative, concursuri de advertoriale, pentru ca este un risc destul de mare si nu pentru cei ce vand ci pentru cei ce platesc advertorialele!