Zilele astea, Facebook testează câteva funcţii noi. Una dintre aceste funcţii este o fereastră micuţă, de tip pop-up, care notifică utilizatorul atunci când vede o postare a unei pagini de brand (pagină Facebook). Iar notificarea nu este nici mai mult şi nici mai puţin decât: „Urmăreşti pagina aceasta -poţi să te dezabonezi de la această pagină oricând”.
Ăsta e un prim semn clar că modificarea algoritmilor din iarna trecută, ce a dus la scăderea dramatică a reach-ului organic al paginilor de brand, este o strategie foarte bine pusă la punct. O strategie prin care Facebook încearcă să protejeze utilizatorii în relaţia cu paginile de brand.
Cu alte cuvinte, Facebook începe să-şi educe utilizatorii. Adevărul fiind că foarte mulţi utilizatori dau like & follow unei pagini de brand datorită unui impuls de moment (cauzat de ceva, exemple sunt multe). Pentru ca mai apoi, utilizatorul să nu mai fie interesat de postările respectivei pagini şi chiar să se simtă iritat de informaţiile primite dinspre aceasta. Ignorând, în acelaşi timp, că poate să de-a unfollow sau chiar şi unlike.
Dacă va fi primită aşa cum se speră, funcţia asta ar putea duce în mod indirect la sporirea reach-ului organic al paginilor de brand. Evident pentru că News Feed-ul utilizatorilor va fi mult mai rarefiat în informaţii, după ce vor fi dat unfollow paginilor ce nu le plac cu adevărat.
*de aici
pai si pr-istii si strategii de valoare de la noi ce vor face?! 🙁