As vrea ca articolul acesta sa fie unul din cele mai mici pe care le-am scris in ultima vreme, asa ca fara vreo introducere voi trece rapid la subiect!

Expertizele online sau asa cum mai sunt numite, audit online, au fost mereu importante pentru orice webmaster in primul rand, dar si pentru orice firma ce avea un site de prezentare! Cat de importante sunt aceste expertize, e lesne de inteles si nu voi dezvolta!

O expertiza completa merge pe 3 niveluri: SEO, Social Media si Potential de Advertising!

Exista foarte multe firme, entitati care efectueaza astfel de expertize, insa sunt extrem de putine cele care ofera expertize complete, pe toate cele 3 niveluri prezentate mai sus!

Spre exemplu, voi enumera in cele ce urmeaza cateva ”entitati” unde poti solicita o expertiza a site-ului tau, pe fiecare nivel in parte!

Ahrefs – ofera un audit SEO bazat foarte mult pe linkbuilding si structura de linkuri, din pacate insa ofera foarte putin in varianta gratuita;

Majestic SEO – ofera un audit SEO destul de complet insa deasemenea se bazeaza foarte mult pe structura de linkuri si iarasi ofera destul de putin in varianta free;

SEOMOZ -la fel ca primele doua, insa parca mult mai puternic, adica ofera un audit SEO destul de dezvoltat,,insa si aici se ofera foarte putin in varianta free;

Practic, cele 3 de mai sus reprezinta acum puncte de referinta/analiza/expertiza pentru marea majoritate a webmasterilor, toate oferind analize strict pe partea SEO!

O expertiza SEO gratuita si aproape completa, dar si foarte exacta ofera Agile Media, oarecum new-entry pe piata asta! Au un soft, un automatism care colecteaza toate datele, de la structura de linkuri pana la date semantice, meta si optimizare on-page! Asemanator cu Agile Media, dar mult mai celebru, este Woorank, insa daca ar fi sa compar, imi pare mult mai ok prima varianta, pentru ca primesti raport foarte detaliat! Poate sunt eu patriot, insa mi se pare a fi o solutie completa, raportul instant de la Agile Media, insa bineinteles, au si varianta Pro, prin care e clar ca ofera date si mai detaliate!

Pe partea audit si expertiza strict Social Media, se disting tot firme romanesti, Zelist Monitor, Mediabrief si MediaIQ (stiu, iar sunt patriot), insa se cuvine sa mentionez si mult mai celebrele dar si parca mult mai completele expertize oferite de Radian6 (acum SalesForce) si Sysomos!

Pe partea de advertising si potential de advertising e mult mai complicat, mai ales ca marea majoritate a serviciilor mari de advertising online (gen Google Adwords, Valueclick Media, Buysellads etc…) au si propriile sisteme de analiza, deci e foarte dificil pentru un webmaster sa stie cam pe unde se situeaza, de fapt poate afla atunci cand este acceptat sau respins in urma aplicarii la un astfel de serviciu!

Exista insa o solutie, numita Stake TAG, care ofera de fapt o analiza completa a potentialului de advertising, incluzand in calculul sau premergator, analize SEO si Social Media prin intermediul SEOMOZ, Ahrefs, Majestic SEO, Agile Media, Mediabrief, Sysomos, Google Anlytics etc…! La final, probabil multi dintre voi ati aflat, rezultatele calculului indica potentialul de advertising, pe baza indicilor de genul:-prezenta in Social Media, interactivitate, valoare trafic, SEO, fidelitate dar si a unui indice propriu, numit generic Stake TAG! Spre deosebire de celelalte servicii, calculul final vine efectuat manual, deci nu prin urma unui automatism, astfel ca marja de eroare este una extrem de mica, mai ales pentru ca datele colectate vin in prealabil comparate prin intermediul mai multor surse! Insa si aici exista varianta gratuita, pentru bloggeri si webmasteri, dar si varianta Pro, destinata firmelor, care vor expertizarea unui numar mai mare de site-uri!

In incheiere!

Sunt sigur ca va vor fi de folos cele de mai sus, cel putin prin prisma faptului ca ati aflat de existenta acestor servicii (daca nu stiati deja)! Exista mult mai multe optiuni, pentru fiecare nivel de expertiza in parte, cele selectate sunt de fapt favoritele mele, alese in urma sutelor de analize efectuate!