Un studiu recent, realizat de LinkedIn Marketing Solutions, despre comportamentul cumpărătorilor și ce anume îi determină să achiziționeze un produs, a readus în discuție ce tip de conținut și ce mod de prezentare a conținutului este important pentru cumpărători.
Astfel, contrar așteptărilor oamenilor de Sales și Marketing, cumpărătorii vor ca produsele să fie însoțite de următoarele informații, pe magazinele online:
1 – Informații despre funcționalitatea produsului, specificațiile tehnice (35%);
2 – Demo-uri relevante pentru utilizarea și utilitatea produsului (31%);
3 – Bune practici de întreținere și utilizare (20%);
4 – Studii de caz relevante despre utilizarea produsului (19%);
5 – Opiniile experților despre produs (18%);
6 – Recenziile altor cumpărători (16%);
7 – Mărturii ale altor cumpărători, recenzii detaliate pe larg (16%);
Pe partea de funel de conversie, cumpărătorii preferă Online Searching alături de recenziile de pe site-uri terță parte (forumuri, rețele de socializare, bloguri) in 4 din cei 5 pași:
conștientizare, scop, planificare, selectare, utilizare
Ultimul pas, cel de utilizare, fiind cel la care atât oamenii de Sales cât și cei de Marketing mai trebuie să lucreze.
Informațiile acestea vin într-un moment în care deși se știe că oamenii și-au schimbat comportamentul de cumpărare, specialiștii din Marketing și Sales continuă să lucreze neatent la nevoile clienților (desigur, asta fiind o generalizare, nu o stare de fapt comună).