O serie de statistici interesante, despre durata de viaţă a unui mesaj postat pe Facebook şi pe Twitter. Analiza pentru Facebook aparţine Wisemetrics, ca de altfel şi cea pentru Twitter.

Aşadar, pe Facebook:

-75% dintre interacţiuni survin în primele 5 ore după publicarea mesajului;

-75% dintre impresii survin în primele 2 ore şi jumătate după publicarea mesajului;

-75% din întregul reach, al mesajului, are loc în prima oră şi jumătate de la publicarea mesajului (q.e.d)

-mesajele publicate pe pagini Facebook ating în medie 16% din fani (e o medie, generală, trasă în jos, mult, de pagini ce livrează conţinut irelevant, pentru că în realitate paginile ce furnizează conţinut pe cerinţele audienţei ating în medie 30-40% din fani)

-re-postarea aceluiaşi mesaj, la o oră sau dată diferită, poate creşte substanţial reach-ul general al mesajului (dar depinde de mulţi factori, unul fiind reach-ul mesajului, altul, postat anterior, înainte de a face reposting pentru mesajul mai vechi)

-84% din fanii paginilor de Facebook sunt activi zilnic, în timp ce doar 61% din utilizatorii Fb sunt activi zilnic (aş zice că e logic să fie aşa)

-luni şi duminică, sunt zilele în care se poate obţine un reach peste medie (pe motiv că atunci sunt online cei mai mulţi fani, în acelaşi timp)

-pentru 30% din pagini, orele optime pentru a posta mesajul şi pentru a atinge reach mare sunt între 21:00-22:00 (tot datorită faptului că cei mai mulţi fani sunt atunci online, însă asta creşte şi competiţia)

Durata de viaţă a unui mesaj pe Twitter:

-durata medie de viaţă a unui twitt, adică perioada în care poate fi văzut de un număr mare de useri, este de 24 de minute;

-un twitt are, în 75% din cazuri, doar 3 ore pentru a atinge nivelul maxim de interacţiune (ca şi potenţial)

-mai puţin de 10% dintre RT se întâmplă după 12 ore de la publicarea mesajului;

-folosirea de #hashtags sporeşte cu peste 20% probabilitatea ca mesajul să fie re-distribuit (RT)

-fiecare RT primit atrage, în medie tot atâtea RT de la utilizatorii spre care a fost distribuit;

-folosirea de citat (ghilimele) creşte cu 30% probabilitatea ca mesajul să primească RT;

-twitt-urile care conţin imagini (upload direct) au o rată de RT cu 60% mai mare decât orice mesaj de tip „doar text”;

-twitt-urile ce conţin imagini (din Instagram sau Fb) au o rată de RT cu 40-55% mai mică decât orice mesaj de tip „doar text”;

Tweet-lifespan-Wisemetrics-Blog