Ar putea fi o surpriză doar pentru cei ce nu au avut acces la internet în ultimii ani sau care pur și simplu nu sunt interesați de Marketing.

Costurile PPC, indiferent de canalul de Performance folosit, au crescut și tind să crească accelerat, constant, în fiecare an. Cu cel puțin 15-18% per an.

Creșterea costurilor aduce pentru oamenii de Marketing o nouă durere de cap. Pentru că nu este vorba doar de cazuri singulare ci de creștere la nivel global, indiferent de industrie sau nișă. Durerea aceasta de cap se traduce printr-o și mai mare presiune pentru fiecare bănuț cheltuit.

Pe de altă parte, teoreticienii din domeniu au început să emită teorii. Cum că bătălia se mută pe partea superioară a funelului de conversie (search, research, branding etc). Sau că orice campanie de advertising online ar trebui super-segmentată și micro-targetată în funcție de tipologia clientului, poziția în funel etc. Sau că strategiile de Marketing trebuie să se alinieze la fiecare tip de cale de conversie.

Și ar mai fi multe alte idei, care în esență nu sunt tocmai de ignorat, mai ales că ele se aplică deja în cazul marilor playeri sau în cazul celor care sunt profesioniști în domeniu. Însă un lucru este cert și a fost așa de când PPC-ul.

Cu cât mai specifice targetările, cu cât mai segmentate audiențele, cu cât mai aliniate strategiile la modul și tipul de cale de conversie, cu atât cresc costurile în PPC.

Așa a fost tot timpul și tot așa va continua să fie. Pentru că este în natura conceptului de Pay per Click.

Ideea este că toți ne batem pe o masă finită de clienți, care fluctuează doar prin prisma necesității individuale imediate a fiecărei persoane pentru un anumit produs. Cu cât oferta crește mai mult, cu atât competiția pentru atenția consumatorului va crește direct proporțional. Iar cu cât competiția este mai mare, cu atât mai mare va fi posibilitatea ca marketeri ne-experimentați ori patroni-jucători (a se înțelege că își administrează singuri conturile PPC) se vor arunca în bătălia licitațiilor PPC cu cea mai la-ndemână armă și anume overbidding-ul (supra-licitarea per click).