Inainte de a va prezenta continutul articolului, adica exact ceea ce cautati, trebuie sa mentionez ca articolul este o adaptare (nu traducere) in limba romana a articolului :- Aziende e Twitter: le 7 domande fondamentali , articol publicat de Davide Licordari, strateg Social Media din Italia!
Ideea articolului penduleaza in jurul celor mai ”fierbinti” intrebari care vizeaza activitatea pe Twitter si anume :-este Twitter o pierdere de timp? -este Twitter inutil? -Influenteaza campaniile pe Twitter incasarile rimei?
Inainte de a incepe o campanie Social Media care sa vizeze exclusiv desfasurarea pe Twitter, fiecare companie trebuie sa fie constienta ca detine raspunsul la urmatoarele intrebari:
A- Twitter este o retea de socializare pe o nisa mult mai personalizata decat Facebook si nu permite sub nicio forma furnizarea de continut sablon (de umplutura) care sa acapareze vizual atentia utilizatorilor!
-esti constient ca Twitter nu poate si nu are cum sa faca aceleasi cifre (statistici) ca Facebook?
-utlizatorii de Twitter sunt, de regula, mult mai priceputi in a folosi comunicarea online, esti sigur ca poti fi concis oferind argumente de maxim interes?
B-Twitter are nevoie de timp pentru a propaga informatia spre cat mai multi utilizatori, in plus de asta continutul se pierde foarte rapid in fluxul de informatii, de multe ori in doar cateva minute!
-ai deja construita o baza de followeri sau nu? (cumpararea de followeri pe Twitter nu rezolva problema, ci o agraveaza)
C- Daca nu esti pregatit sau nu ai oamenii potriviti pentru a rula o campanie pe Twitter, atunci este cazul sa nu incepi o campanie Social Media pe aceasta retea!
-esti constient ca cel/cei ce vor posta pe Twitter in numele brandului tau, vor avea nevoie de libertate totala de decizie? (nu se poate astepta confirmarea fiecarui tweet din partea unui supervizor, deja fereastra de timp este una extrem de mica)
D- O buna cunoastere a mediului de lucru este imperios necesara! Este Twitter mediul potrivit pentru brandul tau?!
-esti sigur ca ai cunostintele necesare despre ceea ce este si cum functioneaza Twitter?
-esti sigur ca ai oamenii potriviti pentru a rula campania? (oameni care sa stie sa gestioneze situatii de criza in special)
-esti pregatit sa gestionezi insulte, jigniri, critici?
Simplificat, poate mai simplificat decat a facut-o Davide Licordari, iata si esenta a tot ceea ce este prezentat mai sus:
-ai continut original pe care sa-l livrezi followerilor?
-parerea ta conteaza?
-followerii tai de pe Twitter prezinta o valoare sau un avantaj important fata de fanii de pe alte retele, pentru tine?
-ai auto-ironie?
-esti pregatit sa suporti critici, insulte, chiar daca aparent acestea nu au motive fondate?
-esti dispus sa aduci mult mai aproape clientii de firma ta, fara a trasforma totul intr-o situatie de criza?
-stii deja ca o cursa a numerelor, statisticilor, inseamna o directie falsa?
*am incheiat citatul! 🙂
Am incercat sa sintetizez, sa simplific, astfel incat esenta a ceea ce Davide a scris sa poate fi inteles foarte usor si de romani! Am considerat articolul a fi unul de exceptie si tocmai de asta am ales sa vi-l prezint si voua!