Aeroporturi_Internationale.svg

Probabil daca 8 din cele 16 aeroporturi ale Romaniei ar functiona la parametri normali, oferind posibilitatea de curse interne spre mai multe destinatii, nu doar spre Bucuresti sau Timisoara (si cateva spre Craiova sau Iasi) atunci traficul rutier din Romania ar fi redus semnificativ!

In schimb, aeroporturile Romaniei sunt la fel ca autostrazile Romaniei, doar pe hartie!

Interconectarea aeroporturilor cu curse interne, zilnice, ar duce, luand exemplul Italiei, la o semnificativa crestere economica ale zonelor unde sunt respectivele aeroporturi! La fel ca la autostrazi, pe acolo pe unde trece o autostrada, economia zonala se dezvolta mult mai usor! Toti cei ce calatoresc intre orasele tarii, in scop de afaceri si/sau serviciu, ar apela mai degraba la un zbor de 2 ore cu avionul intre Iasi si Craiova, decat sa strabata mai bine de 650 de kilometri cu masina in, cel mai probabil, 7-8 ore!

Iar exemplul poate fi repurtat si pentru celelalte orase ale tarii!

Un alt exemplu de cat de prost este gestionat sistemul de transporturi din Romania si de cat de lipsiti de viziune sunt cei responsabili cu administrarea corecta si eficienta a ceea ce exista deja construit ca infrastructura de transporturi in Romania, este corvoada pe care o indura turistii straini, ajunsi intr-o tara membra a Uniunii Europene, unde nu au decat 4-5 solutii de scurtare a unor trasee inutile!

In mod clar daca aeroporturile din Romania ar fi interconectate intre ele, turismul in Romania ar creste semnificativ de mult! Altfel, un turist ce doreste sa ajunga pe litoralul romanesc este obligat ca din aeroporturile bucurestene sa mai faca alte cateva ore de calatorie in jungla rutiera a Romaniei, asta avand aeroporturi la Constanta sau Tulcea ce zac nefolosite!

Cum vine vorba, daca aceste aeroporturi nu ar exista, am zice ca asta este, nu avem deci nu putem, insa avand deja aeroporturile, oare costa atat de mult ca guvernul Romaniei sa rupa de la buget cativa banuti si sa implementeze un program care sa sustina crearea unor interconexiuni aeriene intre aeroporturile tarii?

Da, ar costa ceva banuti, insa nu poti sti niciodata cat de rentabila poate fi o investitie daca nu risti! Dupa un an de zile de teste, ar avea suficiente date incat sa decida daca e rentabil sau nu, banii oricum nu vor fi pierduti, vor ajunge in cele din urma tot la bugetul tarii intr-o forma sau alta!

Cursele interne, chiar nu ar costa mai mult decat o calatorie cu trenul sau cu masina, pentru ca in mod logic ar fi curse low-cost, in fond nu ar fi mai mult de 1.5 ore de calatorie, chiar si intre cele mai indepartate 2 aeroporturi interne! In schimb s-ar evita foarte multe din accidentele rutiere survenite din cauza oboselii soferilor!

Marea majoritate a curselor aeriene de pe aeroporturile Romaniei sunt spre exteriorul tarii, evident pentru ca e mult mai rentabil, insa la fel de rentabile sau chiar mai rentabile, ar fi si cursele interne, mai ales atunci cand sunt sezoanele de vacanta, insa nu poti sti niciodata daca nu incerci!

Aeroporturile sunt la fel ca autostrazile, daca le folosesti atunci aduc crestere economica importanta distribuita simultan la intreg nivelul tarii! Deocamdata aeroporturile exista, autostrazile sunt doar pe hartie!

  • *16 aeroporturi are Romania, toate de rang international, insa doar un sfert dintre ele sunt folosite pentru curse interne regulate;
  • **un alt aeroport, tot international, cel de la Caransebes, zace nefolosit de ani de zile;
  • ***alte 5 aeroporturi sunt planificate sau deja in constructie

*Articol pornit de la ideea unui editorial de pe BusinessMagazin.ro

**harta- Wikipedia